29 juni t/m 2 juli - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu 29 juni t/m 2 juli - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

29 juni t/m 2 juli

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

02 Juli 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna dimineata lieve mensen

Alles goed met jullie? Met mij wel hoor. Me alles laatste week is ingegaan wat tevens me vakantie week is. Vind ik wel even lekker hoor, even bijkomen van alles.
Nou me laatste stagedag heb ik vrijdag natuurlijk gehad. Maar ik ga woensdag nog terug. Want Inger (de Noor) wou vrijdag nog geen afscheid van me nemen, hij zei je komt volgende week nog maar een dagje terug en dan nemen we afscheid van elkaar. Dus ik ben nu verplicht om heen te gaan, en dan moet ik echtafscheid nemen van me stage en alle lieve kindjes daar.

Vrijdag (me laatste stagedag): We hadden met elkaar afgesproken om een uur eerder te beginnen dus om 9 uur. Maar ik was een beetje te fanatiek dat ik om kwart over 8 al in de taxi zat en om half 9 op me stage al was. Ik ging met de taxi want ik had 4 tassen vol met spullen weer mee, zoals handdoeken en shirtjes van de meiden uit me hostel. En allerlei stage spullen die in thuis nog had liggen. En ik kwam boven en zag gelukkig dat de leuke zusters er vandaag waren, ooh wat een geluk was dat hebben. Ze keken me een beetje raar aan waarom ik zo vroeg was dus heb ik een paar woorden roemeens en met gebaren uitgelegd dat dit me laatste keer is omdat ik weer terug naar Nederland vlieg. Ze begrepen me heel goed want ze gaven me een knuffel en een zoen en waren van alles aan me vertellen in het roemeens aan me, maar begreep er niks van.
Ik heb toen een half uur bij Gabrielle gezeten want de andere meiden waren en om 9 uur. We wilden natuurlijk buiten een feestje houden maar de meiden mochten niet naar buiten want het was niet echt heel mooi weer. Dus besloten we maar om het feestje boven in de zaal te houden. Dus wij heel heel veel ballonnen opgeblazen. De zusters (echt heel lief) hadden alle kinderen uit bed gehaald en in een rolstoel in de zaal gezet, echt super. Ze deden ook enthousiast mee, ze waren echt heel leuk. Toen gingen we lekker snoepjes en cola aan de kinderen uitdelen, nou ze vonden het heerlijk. We mochten vandaag in het openbaar foto's maken, dus daar hadden we gebruik van gemaakt. Ook wilden de zusters met me op de foto, en daarna begreep ik een beetje in het Roemeens wat ze tegen me zeiden. Ze wilden hun adres aan me geven zodat ik de foto's naar hun toe kon sturen. Ook wilden ze graag mijn telefoonnummer hebben zodat ze me af en toe eens kunnen bellen. Na wel pittig van ze natuurlijk. Nadat we een uurtje bij de meiden hadden gezeten wilde we cola en snoepjes aan de jongens uitdelen maar de zusters stuurde ons meteen weer weg, ze mochten het niet. Wat een ..... zusters. Toen hebben we de rest van het snoep en de cola maar aan de meisjes gegeven. Het was een hele leuke ochtend die heel snel voorbij vloog.
Eind van de ochtend kwam er een dokter naar ons toe om te vertellen dat de kinderen eigenlijk geen cola mochten hebben omdat ze er erg druk van werden. Oke dat hadden wij ook wel in de gaten gekregen, de kinderen waren hooi druk. Maar ja is maar voor 1 keer hoor, niet zo zeuren!!
Voor de laatste keer Gabrielle eten gegeven en een tijd bij haar op bed gezeten. Ook nog even bij Adriana gezeten en ze sloeg uit haar zelf een arm om me heen, misschien voelde ze iets of zag ze aan mee dat er wat met me was. Heb een hele tijd met haar geknuffeld en toen was het tijd om te gaan.
Van de zusters afscheid genomen. En met Inger afgesproken dat ik woensdag langs kom.
Dus ik vond het nog niet echt een afscheid omdat ik weet dat ik woensdag nog terug kom, dus dan zal ik het wel moeilijker mee krijgen denk ik. Naja we zullen zien, het afscheid zo lang mogelijk uistellen.
Na stage zijn Thirza, Denise, Natasha en ik wat wezen eten in Unirii om onze samenwerking af te sluiten en omdat Thirza morgen naar huis gaat.
S avonds hadden we afgesproken dat we bij het andere hostel gingen eten en na het eten zijn we naar het dakterrasje gegaan bij hun in de buurt. Daar een paar biertjes gedaan en toen vonden we het tijd worden om te gaan.
Heb een lekker dagje gehad :).

Waarom de meiden worden kaal geschoren weet ik niet precies maar ik denk vanwege de hygiene, en misschien wel vanwege de warmte en het is natuurlijk erg makkelijk voor de zuster want dan hoefen ze geen haren te kammen!

Zaterdag: Voor de laatste keer met Maureen aan de ontbijt tafel gezeten. Daarna douchen en om half 12 gingen Nanda en ik met Maureen met de taxi mee richting het vliegveld om afscheid van haar te nemen.
Op het vliegveld nog even wat gedronken. En na een half uurtje kwam Thirza met Denise en Nathasa. Toen zijn ze gaan inchecken en toen kwam het moment dat ik afscheid moest nemen van me maatje. Maar het viel gelukkig allemaal mee. Omdat ik weet dat ik haar volgende week weer in Nellys zie :). En dat ik hier ook nog maar een week blijf.
Maar ik zal haar evengoed wel missen hoor, die stomme grapjes van haar :p !! En ook de goede gesprekken die ik met haar kon hebben. En nu blijven Raisa, Nanda en ik nog maar met zn 3e over in het hostel, jaja gezellig hoor. Maar met koken is het wel erg makkelijk hoor, niet zoveel afwas meer!!
Daarna zijn Nanda en ik mee gegaan met Nathasa en Denise naar het andere hostel. Daar even gezeten en toen gingen we naar het dakterras toe om daar even een biertje te drinken. Maar we moesten weer optijd terug naar huis want Nanda had een afspraak bij de kapper staan om 4 uur. Ik heb toen me was maar gedaan en op bed wat tijdschriften gelezen.
Om 7 uur gingen we eten, en na het eten ben ik een tijdje op msn gegaan.
Om half 10 kwamen de andere naar ons toe en zijn we bij ons vlakbij op een terrasje gaan zitten en om half 12 zijn we met zn alle richting sector 6 gegaan om daar voor de aller laatste keer uit te gaan.
Het was een zeer geslaagde avond. Heb erg veel lol met die meiden gehad. Om half 6 ben ik heerlijk in Maureen haar bed in slaap gevallen. Schrok samen met Nanda om 10 uur wakker, ben toen maar naar me eigen bed gegaan om daar verder te slapen :)!!

Zondag: Om 2 uur werd ik wakker en ben ik met Nanda gaan ontbijten. Daarna even gaan douchen en weer op bed gaan liggen om wat te lezen.
Om 5 uur zijn we naar het andere hostel gegaan om daar te zitten, te teuten en om pizza te eten. Om 9 uur zijn Raisa en ik naar huis gegaan want we hadden geen zin om naar een terrasje te gaan.
Dus ja dit was zeker een nuttige dag waarbij ik heel veel gedaan heb. Beetje zonde dat wel maar ja, ik heb nog een week waarin ik veel dingen kan gaan doen. Lag om 11 uur heerlijk te slapen.

Maandag: Ik was vanmorge om 8 uur wakker ben toen nog even wat gaan lezen en daarna ben ik alleen gaan ontbijten, Nanda en Raisa sliepen nog.
Wat ik verder ga doen vandaag is nog een verrassing. Ik weet wel dat ik zo heerlijk ga douchen, en daarna ga ik even op de veranda zitten om in mijn dagboek te schrijven. Ik loop namelijk een paar dagen op achter, moet weer proberen om op schema te lopen.
En vanavond gaan we uiteten met ze alle want Mischa is vandaag jarig en 20 jaar geworden :) Gefeliciteerd lieverd!!

De rest wat ik deze week gedaan heb horen jullie nog wel, want ik ben van plan om vrijdag me laatste verhaal vanuit Roemenie op me site te zetten.
Over 5 nachtjes komt deze meid terug in Nederland nadat ze 3 maanden in Roemenie is geweest.

La revedere.
Dikke kus Carola

  • 02 Juli 2007 - 09:53

    Maureen:

    Hai Gekkie..
    Yes ik ben de eerste die een berichtje onder dit verhaal neer zet!!!Joehoe.. :)
    Slaapt toch wel lekker he in me bedje.
    Het is wel weer raar hoor om thuis te zijn.
    Maak er nog een mooi weekje van, je hebt het verdiend!
    En dan spreek ik je in Nederland snel weer,..!
    La revedere..
    Liefs... En groetjes aan me andere maatjes

  • 02 Juli 2007 - 10:14

    Aniet:

    Hee lieverd,

    Bijna heb ik je het hele weekend proberen te bellen.Maar goed misschien dat ik van de week nog ff bel.Toch wel spannend zo, dat nu het einde toch een beetje nadert!Het zal wel moeilijk worden voor je woensdag! Succes meissie en ik spreek je zaterdag of eerder!

    Kus Aniet

  • 02 Juli 2007 - 11:08

    Jolijn!!:

    WE Missen Jullie!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Juli 2007 - 14:06

    Mam.:

    hoi,carola.
    je hebt je stage nu dus afgerond,weer een hele ervaring rijker.
    het zal woensdag ondanks alles evengoed een leuke dag voor je worder want dan kan je echt alles afsluiten.
    je hebt in ieder geval alles gegeven wat je in je had.
    geniet deze week van je velverdiende vakantie.
    ik spreek je vandeweek nog wel.
    heel veel liefs.
    mam.

  • 02 Juli 2007 - 15:14

    Mies:

    buna carola
    dank je wel voor je smsje en je berichtje op mijn site:) ik wist helemaal niet dat we met zijn alle uit eten gingen haha nu wel :P
    ik heb al zin in morgen gezellig naar brasov ik heb al trein tijden gevraagt.
    die hoor je vanaaf wel want blijkbaar gaan we uit eten ahah:P
    tot zo

    pa pa kusss mies

  • 02 Juli 2007 - 16:49

    Hidde :

    Carola veel plezier nog deze laatste week he! Geniet er van want straks is alles weer normaal hoe het was. Ik hoop dat je een onwijze tijd hebt gehad die je nooit zal vergeten. En heb altijd je verhalen met plezier gelezen. Carola spreek je van het weekend wel weer. Dikke kus Hidde

  • 04 Juli 2007 - 10:00

    Coni:

    hee caro, jij vandaag voor de aller laatste x op je stage dat zal wel lastig zijn. hoop dat het goed komt maar ben er eigenlijk wel zeker van. nog 3 nachtjes en dan ben je alweer thuis dat gaat snel. na ja ik zie je zaterdag en zal je vast straks nog wel ffies spreken. (morgen middag vanuit slaap nog effe op de koffie bij je moeder dus dat komt helemaal goed)

    hele dikke kus en tot dan.

    knuf ik

  • 04 Juli 2007 - 11:05

    Thea.:

    he coni.
    had ik je net niet voor twaalf uur aan de telefoon.
    mooie schuilnaam heb je je eigen gegeven.
    carola jij weet ook wel wie het is he,voor de tweede keer heeft coni al een berichtje voor je achter gelaten.
    toch pittig van die conie.
    groetjes van thea.

  • 04 Juli 2007 - 13:31

    Carola:

    Haha mam ja ik weet wie het is hoor!! Maar veel plezier morgen he zonder mij met het koffie drinken :p!!
    Niet te veel roddelen hoor :)!!

  • 05 Juli 2007 - 17:45

    Astrid:

    Hey Carola, Nou meid nog maar twee nachtjes dan ga je!! Ik schrijf dit even tussen de drukte door want vandaag vieren we Tim zijn verjaardag. Dus nu is er even niemand. Hoe was het gisteren met echt echt je allerlaatste keer?? En Carola heb je nu al antwoord op al je vragen, die je in het weekend dat wij er waren, opnoemde?? En wat een mooie foto's heb je mogen maken!! Nou succes nog deze twee dagen en maak er een heel goed weekende van!! Niet meteen Nelly's induiken he??
    Groeten van je tantetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 16050

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: