Weer terug in Obdam!! - Reisverslag uit Obdam, Nederland van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Weer terug in Obdam!! - Reisverslag uit Obdam, Nederland van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Weer terug in Obdam!!

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

10 Juli 2007 | Nederland, Obdam

Hallo lieve mensen

Alles goed met jullie? Met mij wel hoor.
Al hoewel het erg wennen is hier. Het is koud, het is overal zo stil en rustig. Er is zoveel groen hier om me heen, wat natuurlijk wel een stuk mooier is.
Verder woont me zus Sandra samen met haar vriend Erik, wat ik natuurlijk heel raar vind, maar wel super leuk :D!!

Vrijadg avond: gingen Aaron, Michelle, Mischa, Raisa, Danny, Nanda en ik uit eten in Piata Romana. Nadat we een tijdje rond hadden gelopen om een leuk restaurantje te vinden kwamen we een italiaan tegen. Het zag er gezellig uit en de prijzen waren goed te doen (aangezien het de laatste avond was hadden de meeste niet zoveel geld meer) Maar het eten was echt lekker, we waren met zn alle flink aan het genieten. Na het eten zijn we naar het dakterras bij het andere hostel geweest. Daar hebben we een aantal drankjes gedronken en laatste maar goede en leuke gesprekken gevoerd. Om half 2 kwamen we ongeveer thuis maar ik kon echt niet slapen, was veel te opgewonden over morgen.
Uiteindelijk viel ik rond half 5 in slaap.

Zaterdag: Ik werd rond half 9 heel lief door Nanda wakker gemaakt. Die was al helemaal aangekleed en start klaar. Nou toen heeft ze nog een tijdje bij me op bed gezeten (voor de aller laatste keer) TOen ben ik gaan douchen en me laatste dingen in me koffer gaan doen.
Toen werd het echt wel tijd om te gaan ontbijten met zn 3e. Onder het eten hadden we elkaar toch niet zo heel veel te vertellen.
Rond half 11 toen Raisa en ik helemaal klaar waren met onze koffer en de kamer blinkend schoon :D was gingen we even wat broodjes halen voor onder weg. Toen we terug kwamen stonden onze taxi´s eral. Tjee dat was wel heel erg optijd (het was bijna kwart over 11). Toen heb ik met veel moeite me koffer 2 etages naar beneden gekregen.
Toen zaten Nanda en ik echt voor de aller laatste keer samen in Boekarest in een taxi. Onder weg hebben we niet veel gezegd, af en toe keken we elkaar alleen maar aan en dat was dan genoeg.
Op het vliegveld nog even wat met zn 7e gedronken (Nanda, Raisa, Mischa, Michelle, Aaron, Danny en ik) en en toen was het tijd om in te checken. Alles was bij iedereen goed gegegaan, gelukkig maar.
En om half 3 gingen we de lucht in.
Toen we in Zurich aan kwamen zagen we dat we 50 minuten vertraging hadden, dus we konden nog even wat gaan drinken voordat we gingen inchecken.
En om iets over half 8 waren we geland in Nederland.
Toen we onder tussen op onze koffers aan het wachten waren vonden we dat het wel tijd werd voor het liedje "hoofd, schouders, knie en teen" dus die hebben we een paar keer uit volle borst gezongen en toen was het tijd om van elkaar afscheid te nemen. En dat afscheid viel bij iedereen heel zwaar. Na het afscheid was het moment daar om door de poortjes naar onze families en vrienden te gaan (niemand wou er als eerste door heen, dus het was nog een hele discussie wie er als eerste ging, nou uiteindelijk bood Danny zich maar vrijwillig aan :) ) En toen ik er door heen kwam zag als eerste me moeder die naar me toe kwam rennen, en daarna me vader. Ook stond me zus Sandra er, me vriendinnen Lianne, Anita, Romy en Tamara er en Nico (vriend, collega van me) Dus dat was een hele ontvangst voor me. Wat ik natuurlijk erg leuk vond. Na wat flinke knuffels en nog een keertje afscheid van Nanda hebben genomen was het tijd om weg te gaan, terug naar Obdam.
Toen ik thuis kwam hing de vlag uit en er waren 2 spandoeken voor me opgehangen, eentje van me familie en eentje van me vriendinnen. Echt super leuk :D !!
Eerst even met zn alle koffie gedronken en geteut, toen werd het tijd voor een borrel en kreeg ik me eerste amstel biertje weer, in een klein flesje. Ik was natuurijk 3 maanden halve liters gewend. Maar het smaakte weer goed.
Om half 3 lag in weer in me eigen bedje.

Zondag is er wat familie langs geweest, we konden gelukkig buiten zitten want het was prachtig mooi weer hier. Al hoewel ik het nog wel een beetje koud had hoor.
S avonds ben ik met me vriendinnen naar de kroeg in Obdam gegaan en hebben we lekker samen zitten borrelen en geteut. En natuurlijk kwamen er veel mensen naar me toe om te vragen hoe het was.
Ook had ik Maureen weer even gesproken, wat ik natuurlijk super leuk vond :)!

Veder heb ik nog niks gedaan. Moet zaterdag pas beginnen bij Leekerweide. Dus heb nog een week om uit te rusten en om bij te komen. En ik denk dat ik dat wel nodig heb.
Ik denk bijna de hele dag door aan Roemenie. En dan voor al aan Adriana en Gabrielle. Wat zullen hun nu denken? Zullen ze denken dat ik ze in de steek heb gelaten. Het is een best moeilijke gedachte omdat ik weet dat ik niet zomaar naar ze toe kan gaan.
Ik hoop dat ik die gedachtens aan de kant kan zetten en hier in Nederland weer kan gaan genieten.
Maar op dit moment ligt me hartje nog bij de kinderen in Roemenie.

Liefs Carola

  • 10 Juli 2007 - 16:17

    Mam.:

    jawel,dat is weer wennen thuis.
    je gedachten zijn in boekarest maar je lichaam is weer in obdam.
    als je weer aan het werk bent gaan je gedachten wel weer uit naar waar je dan mee bezig bent.
    we zullen het afwachten.
    maar ik ben blij dat je er weer bent.
    alleen noch de gezellige carola terug krijgen maar dat komt wel goed.
    ik heb er vertrouwen in.
    dikke kus van je mam.

  • 10 Juli 2007 - 16:32

    Moniqueje:

    hee carolaatje! ik heb je natuurlijk al btje gesproken met de wielerronde, maar ik wilde nog even zeggen dat ik erg genoten heb van je verhalen!! en ik denk dt het wennen in NL en er minder aan gaan denken erg lang zullen duren, maar dat maakt toch niet uit, je heb er wel onwijs lang gezeten!!
    Ik spreek je snel weer, dikke kus!!

  • 11 Juli 2007 - 07:28

    Sandra:

    Hai zus,

    Vind het leuk dat je weer thuis bent.
    Ben vandaag vrij dus als je een koppie wilt halen mag dat natuurlijk!
    En Eric is nog altijd met een C! :D

    Kus San

  • 11 Juli 2007 - 09:40

    Nico:

    hee caro, zal ik eindelijk eens een reactie plaatsen met me echte naam. je bent nu natuurlijk alweer een tijdje thuis maar zoals je mam al zei je gedachte zal nog wel even daar blijven. ik weet zeker dat dit je echt wel goed gedaan heb en dat je met een rugzak vol met ervaringen terug ben gekomen, deze zullen ze nooit meer van je af pakken. ik ga nu wachten totdat je gezellig met me uit eten gaat vanavond. tot straks

    dikke kus ik (nico)

  • 11 Juli 2007 - 09:41

    Mies:

    buna carola
    ja erg he ik mis het nu ook al. het is echt raar om weer terug te zijn. je gewoone dagelijkse leventje gaat gewoon weer of je niet eens weg bent geweest. echt raar. ik misss het echt heel erg roemenie. spreek je snel weer. we moeten snel een keertje afsrpeken.
    pa pa kuss

  • 13 Juli 2007 - 08:11

    Marit:

    |Heeey meisie ben je weer blij om thuis te zijn?
    ik kom cker ff ene bakkie bij je halen, ff teuten
    kusjes marit

  • 23 Juli 2007 - 10:16

    Astrid:

    Heey Carola,
    Nou dan ben je weer thuis!! Wij dus ook weer. Hoe gaat het nu?? Je had alweer een ander eethuisje gevonden hoorde ik! Tja lekker he zo'n zus op het dorp. Ik denk dat dit m'n laatste berichtje is dat ik op deze site schrijf... of je moet al plannen hebben om je roerige Obdammer leven te gaan beschrijven, kunnen we weer meegenieten. (grapje)
    Nou we spreken elkaar vast weer snel.
    Groeten van je tantetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2110
Totaal aantal bezoekers 16050

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: