21 t/m 24 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu 21 t/m 24 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

21 t/m 24 juni

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

24 Juni 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna ziua lieve mensen

Ce faci? Met mij goed hoor. Ik heb weer een paar heerlijke dagen gehad.
Op stage wordt het wel redelijk zwaar hoor, je ziet veel meer dingen om je heen gebeuren die je eerst niet zag. Dat komt omdat je steeds meer met de kinderen betrokken bent en het valt daarom gewoon op. Ik hoef nog maar 5 dagen stage te lopen en dan zit mijn stage er hier in Roemenie op :( .

Donderdag: Het gesprek van woensdag avond (dat de meiden het huis uit zijn gestuurd) was wel goed gegaan. De meiden zijn zelf naar de huisbaas geweest om hun excuces aan te bieden en dat was een goede zet van hun. Vannacht is hun laatste nacht hier bij ons en dan gaan ze naar het hostel van de andere groep nederlanders. Dus Nanda, Raisa, Maureen en ik zijn nu 2 weken met zn 4e. Zal wel weer wennen zijn. Verder hebben we het over hoe de stage gaat gehad en wat we van Boekarest vinden. Vandaag ging Inez (begeleidster van het horizon college)mee met ons naar de gehendicaptenzorg, om te kijken hoe wij het er allemaal van af brengen. Alle meiden zaten boven in de grote ruimte. Ik ben lekker tussen ze in gaan zitten en op slot kwamen alle meiden bij me zitten en moest ik ze op hun rug kietelen en zaten ze allemaal aan mij te vroeten, en met me haar te spelen. Na een tijdje was ik er klaar met met het gepulk aan me en ben ik naar het balkon gegaan waar Adriana, Gabrielle en Lucia zaten. Ik keek naar beneden en zag allemaal mensen lopen en er stond een grote trampoline in de tuin en er werd een grote opblaas glijbaan voor in het zwembad opgeblazen, en er was een suikerspin automaat. Ik denk dat het van een organisatie uitging ofzo. Want er liep niemand aan wie ik het kon vragen. En de kinderen hadden lol allemaal en gingen lekker van de glijbaan af. Echt leuk dat er ook nog zulke lieve mensen in Roemenie wonen die dat wel even regelt voor de gehandicapten kinderen :).
Toen kwam er een zuster naar me toe of ik Gabrielle eten wou geven in de zaal. Na het eten heb ik haar in bed gelegd en nog even bij haar op bed gezeten en toen gingen we weg want de kinderen moesten slapen.
Inez was heel goed te spreken over ons op stage, ze vond dat we goed werk hadden verricht en dat we goed gemotiveerd waren. Zulke dingen zijn natuurlijk altijd leuk om te horen :)
Heb een heerlijk rustig stage dagje gehad.
Vanavond gingen we met de hele groep en Inez uiteten bij een Roemeense barbecue restaurant. Want Inez vond het wel leuk om wat met de hele groep te doen. Het was erg gezellig en het eten was nog lekker ook.

Vrijdag: De andere meiden van me stage zijn een weekend naar de zwarte zee weer. Dus was ik vandaag alleen bij stage, maar daar had ik eigenlijk niet zo'n zin in, dus Maureen wou wel met me mee.
Eerst hebben we samen Aurel in bad gedaan, en heb ik hem het landmacht t-shirt aangegeven (hij past hem precies mam. Bedankt Eric voor dat shirt!!)
Toen heb ik Maureen een beetje een rondleiding gegeven en de kinderen laten zien. Toen zij Pascal een fruithapje aan het geven was, ben ik naar Adriana gegaan en even met haar gekroelt en geknuffeld. Daarna heb ik een kleurboek en potloden gepakt en zijn we samen even gaan kleuren, maar Adriana had er al snel geen zin meer in.
Bianca was vandaag een beetje pieperig dus had ik voor haar een stranbal opgeblazen en ze vond hem helemaal geweldig heb haar daarna niet meer gehoord. Maar toen kwam er een zuster naar me toe dat ze die stranbal ook zo mooi vond of ze misschien ook eentje mocht hebben voor haar dochtertje (waar ik regelmatig de oppas op heb, ze staat ook op een van me fotos) Tuurlijk mocht ze dat van mij. De hele ochtend heeft ze niks anders gedaan dan me kusjes gegeven en gezegd dat ze van me houdt. Dus die zusterd kan je ook met een klein gebaar al heel blij maken. Best leuk om dat ook mee te maken.
Verder had Maureen Gabrielle eten gegeven en ik Adriana (naja gegeven ik heb haar begeleid want ze kan het heel goed zelf).
Daarna stuurde de zusters ons weg want de kinderen moesten gaan slapen.
Toen Maureen en ik in Unirii aankwamen zijn we naar een cd winkel gegaan en hebben allebei 2 cd's gekocht met Roemeense muziek. Daarna gingen we naar huis. Thuis hebben we een cd speler gepakt en zijn we buiten op de veranda gaan zitten. Toen we een cd er in deden klonk het helemaal niet Roemeens dus wij maar aan een zuster vragen, blijkt het Spaans te zijn. Naja ook leuk hoor :) !!
Maar die andere cd was wel onwijs leuk. Want in Nederland mag je natuurlijk een cd luisteren voordat je hem koopt, maar in Roemenie mag dat niet dus voor ons als toeristen is het daarom erg gokken wat je koopt. Maar ja dat is ook wel weer lachen hoor.
We hebben een paar uur lang buiten gezeten en toen moesten we eten, maar we vonden het eigenlijk wel een heel goed idee om buiten te eten.
Na het eten ging ik douchen want Nanda en ik hadden om half 10 afgesproken met de anderen om even een biertje te gaan drinken. Maar ik had net gedouchd toen belde Lianne mij, even bij gekletst (echt leuk dat je belde Lian :) ) Dus uiteindelijk waren we pas om 10 uur bij de andere groep. Want vlak bij hun hostel hebben ze een heel leuk terrasje op het dak van een cafe met allemaal grote parasollen. Dus daar hebben we even gezeten.

Zaterdag: Ik werd om half 10 wakker maar ben tot 11 uur blijven liggen. Toen gingen we met zn 4e ontbijten. En om 3 uur hadden we met de andere groep in Piata Romana afgesproken om te gaan zwemmen met zn alle. Dus we hebben tot 7 uur bij het zwembad gelegen en toen hadden we het wel gehad en zijn we naar Unirii gegaan om daar met zn alle bij een Italiaan te eten. Eigenlijk zouden we vandaag met Inzes naar de Opera gaan, maar dat ging helaas niet door omdat het seizoen hier is afgelopen. Ja het leek mij wel een keer leuk om naar de opera te gaan, in nederland ga ik er toch niet heen.
Dus hadden we met Inzes om 10 uur in Piata Romana afgesproken om wat te gaan drinken. Toen we daar een paar biertjes hadden gedaan ging Inzes terug naar huis, want zij vertrekt morge vroeg het hostel want ze vliegt dan weer terug naar nederland. En zijn wij naar een kroeg daar tegen over geweest. Het was nog een leuke en gezellige avond geworden ook. Lag uiteindelijk om 5 uur in bed om lekker te gaan slapen.

Zondag (is vandaag): Werd ik pas om 12 uur wakker. Even cd van acda en de munnik geluisterd ( :)!! ) En toen me bed uitgegaan om met Nada te gaan ontbijten.
Nanda ging zwemmen vandaag en Raisa ging met Maureen gebouwen kijken in Piata Romana. Ik had in beide niet zo heel veel zin en anders moest ik me ook nog haasten met douchen en aankleden, toen dacht ik laat maar ik vermaak me zelf wel een middagje. Dus ben ik de was maar aan het doen :P. En toen dacht ik ook nog ik kan wel een verhaal op me site zetten want ik heb er nu de tijd voor. Verder ga ik vanavond met Maureen en misschien Mischa en Michelle uiteten in sector 6. Dus dat wordt vast gezellig. Want dit is het laatste weekend van Maureen want zij vliegt aankomende zaterdag al terug naar Nederland (ik zal je missen hoor Maureen me laatste week!!)

Verder is het gemiddeld nu in Boekarest zo'n 38 graden. Het is erg warm maar het valt nog wel uit te houden. Maar van mij hoeft het niet echt warmer te worden. Maar de verwachtingen zijn dat het hier in de loop van de week oploopt naar de 45 graden.

Nou dit waren weer een paar dagen uit mijn leven hier in Roemenie.
Dus mijn laatste 2 weken in Roemenie zijn ingegaan. Dus ik ga nog even lekker genieten, en me laatste week vakantie lekker uitrusten en alle ervaringen een plekje geven.

Tot het volgende verhaal maar weer, want er komen er zeker nog een paar.

La revedere. Veel liefs Carola

  • 24 Juni 2007 - 15:38

    Yvonne:

    Hoi Carola
    Je hebt wel uitgebreid verslag van ons weekend gedaan,leuk om weer terug te lezen.Ik vond het een bijzonder weekend,waar ik nog lang aan zal denken.
    Zaterdag 7 juli treden Kelly en Laura op in de schouwburg, anders was ik die avond zeker even in Obdam gekomen,maar je ziet me die zondag wel even verschijnen
    Nou Carola,nog twee weken en dan vlieg je alweer naar huis.Geniet er van!
    Heel veel groeten van tante Yvon
    P.S ben je alweer lekkere toetjes gaan eten bij la Mama?


  • 24 Juni 2007 - 20:27

    Maureen:

    Buna ziua Carola!
    Vind het ook jammer dat ik het laatste weekje er niet bij ben.
    Het is gelukkig maar een weekje dat je me moet missen.
    We kletsen wel weer bij met de wieleronde als je terug ben!!
    Nu maken we het nog even gezellig en gaan we heel hard aftellen.. 5,4,3,2,1..
    Sarut je Roemeense maatje..

  • 25 Juni 2007 - 09:52

    Mam:

    hoi kind van me.
    ik denk nog elke dag aan ons weekend dat we bij je waren heel bijzonder en ook erg leuk.
    het blijft lang in mijn geheugen zitten.
    mooi verhaal heb je weer geschreven en je laaste week van je stage is aangebroken.
    geniet er nog maar van want dit komt nooit meer terug.
    hou wel rekening met die hitte daar en drink genoeg water.
    op het journaal werd gezegt dat je in die landen niet in de zon moet gaan liggen,dus denk er om.
    we zijn net als jullie allemaal de dagenaan het aftellen dat je weer in nederland zult zijn.

    heel veel liefs en de groeten.
    je mams.

  • 25 Juni 2007 - 12:13

    Aniet:

    Geniet nog lekker van het weer, wat hier is het niks aan hoor. Alleen maar regen, hoop dat jij straks beter weer meeneemt! Tot snel!
    Kus Aniet

  • 25 Juni 2007 - 14:56

    Mies:

    buna carola
    ja was erg gezellig van het weekend heb echt gelachen:) haha echt haahah echt grappig had niet verwacht dat hij je ook nog zou bellen ook haha:). heb je nog een leuke zondag gehad? sorry dat mies en ik niet konden gister maar anders werd het wel heel laat. maar zou het wel leuk vinden om het van de week nog te gaan doen als je dat wilt.
    hoe was je stage vandaag? fijne aaf nog en tot snel weer
    pa pa dikke kusss

  • 26 Juni 2007 - 09:44

    Judith Van Kampen:

    Hoi Carola!
    Vanmorgen even bij moeder Dekker op de koffie geweest en ze zat net je verhaal te lezen. Tja, dat wilde ik ook wel. Dus thuis gekomen gelijk de computer aan en naar je site. Heb nog lang niet alles gelezen maar ga het wel doen.
    Je moeder zat vol verhalen over wat ze gezien had in Roemenie. Kunnen wij ons toch niet voorstellen. Moet je voorstellen dat wij op het kinderdagverblijf goed moeten opletten waar we welk doekje voor gebruiken: Roze voor de commode, blauw voor de vloeren wc en groen voor de tafels en aanrecht. Let wel; daar horen natuurlijk de bij behorende (roze, groene en blauwe)emmers bij!
    Nou meid je moet nog eventjes,geniet nog maar. Ik ga lezen!
    Groetjes uit een koud kikkerland

  • 26 Juni 2007 - 12:58

    Coni:

    Hai caro, lekker weer hier hoor. vandaag met windkracht 7 voor de wind naar huis gegaan echt grappig voor de rest regen en regen ohja en regen en niet te vergeten regen. dacht da je wat naar ons zou sturen van dat mooie weer. moet je nog wel ff goed maken dus.
    het vliegt voorbij je tijd daar zeg. ik zei nog zo nie te hard knipperen. maar weer een leuk verhaal en echt een topper da inez et allemaal goed vond gaan.
    ik ben trots op je hihihi. blijf da nog even genieten en lekker bruin worden hè. dikke knuf ik

  • 26 Juni 2007 - 15:45

    Thea.:

    hallo carola
    hier weer een berichtje van mij,maar dit doe ik voor tante astrid.
    die belde mij op om te vertellen dat hun computer stuk is en te maken is.
    ik moest je nog veel plezier wensen de laatste twee weken en of je al antwoord hebt gehad op de vragen die je nog had.ze heeft zelfs je laatste bericht niet gelezen wat ze erg jammer vind.
    ze gaan met de familie ook nog 7 juli op vakantie dus wanneer je haar spreekt duurt nog wel even.
    heel veel groeten van

    je tantentje astrid

  • 27 Juni 2007 - 13:28

    Astrid:

    Nou hier dan weer een berichtje van mij. De computer is gelukkig weer gemaakt. En gelijk je verhaal weer gelezen. Je voelde je wel vereerd zeker dat een zuster helemaal aan je "vroeg" of je Gabriele te eten mocht geven?? Dat is wel zeer goed nieuws. Nou Carola nog maar een stuk of 7 nachten en dan vlieg je weer naar huis. Zoals je moeder al schreef voor mij, zie ik je voorlopig niet want wij gaan dan op vakantie. Maar we wensen je veel succes daar nog en sterkte met het afscheid nemen van je kindertjes.
    Groeten van je "echte" tantetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 16050

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: