14 t/m 20 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu 14 t/m 20 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

14 t/m 20 juni

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

20 Juni 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna lieve mensen

Alles goed met jullie? Met mij wel hoor. Heb deze week weer veel te vertellen. Heb natuurlijk een geweldig weekend met me vader, moeder, tante Yvon en tante Astrid gehad.
En weer bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes op me site!!

Donderdag: Vandaag ging Raisa mee naar stage om even te kijken. We hadden samen Aurel in bad gedaan. Jaja ik had vandaag zijn nieuwe shirt meegenomen. Hij was iets te groot maar daar had Raisa een geweldige oplossing voor (gewoon de achterkant aan elkaar vastbinden met een schoenveter, nou zijn shirt stond hem geweldig) Veder hebben we met Aurel door het gebouw heen gelopen.
Veder gewoon met de kinderen geknuffeld en eten gegeven.
Toen we terug in Unirii waren hadden Raisa en ik nog geen zin om terug naar huis al te gaan, dus besloten we om het hotel van me ouder te zoeken, en ja we hadden hem gevonden na wat gezoek met de kaart van Boekarest kwamen we er. Wat een mooi hotel zeg.
Daarna hadden Raisa en ik even wat gegeten en gedronken en zijn toen lopend terug gegaan naar Unirii. Onderweg zijn we nog een half afgebrande bibliotheek tegen gekomen.
Het was die dag heel mooi weer en Raisa en ik hadden wel trek in een drankje. Dus hadden we Maureen opgebeld of ze even met ons mee ging een biertje doen. Toen we bijna ons 2de biertje ophadden begon het toch hard te regenen en te onweren, echt niet normaal. Maar ja wij moesten nog terug naar huis want het was 7 uur geweest dus etenstijd. En er zat niks anders op dan door de regen gaan. Zeiknat kwamen we aan bij het hostel maar het kon ons allemaal niks meer schelen dus wij extra hard door de plassen stampen tot dat we zelf helemaal onder de bagger zaten. Naja het was een leuk ritje naar huis.
S avonds bleef het maar door regenen dus ben ik maar optijd naar bed gegaan, want er zat een spannend weekend aan te komen.

Vrijdag: Ik was al om 6 uur wakker van de zenuwen, had zoiezo al een slechte nacht gemaakt. Om 9 uur besloot ik er uit te gaan om te gaan douchen en daarna brood bij de bakker te halen. Zo wat duurde het lang voordat het half 12 was en ik weg kon gaan naar het vliegveld. Toen ik eenmaal in de bus naar het vliegveld was deed de bus er wel erg lang over, het was erg druk op de weg. En ik maar hopen dat ik optijd zo komen maar helaas het was me niet gelukt, ik kwam om 13.20 aan en om 13.00 zouden ze landen. Maar ik zag dat ze een uur vertraging hadden, dus ik kon nog mooi even een kopje koffie halen.
Toen het 2 uur was begonnen de zenuwen heel erg op te spelen, ik wist niet dat je zo zenuwachtig kon zijn om je ouders weer eens te zien. Ik maar wachten en wachten, maar opeens stond me vader naast me ik had ze nog helemaal niet in de gaten gehad. Ooh wat was het leuk om ze weer te zien.
Na alle knuffels zijn we de bus in gestapt om terug naar Unirii te gaan en vanaf daar hadden we de taxi gepakt (die ons flink genaaid had, op zijn teller stond 5 lei en we moesten van die vent 50 lei betalen, maar dat wilden we natuurlijk niet. Toen zei hj geen geld geen koffers, uiteindelijk hebben we hem 30 lei gegeven en hij was tevreden)
Nadat ik alle cadeaus en kaarten had ontvangen die me vriendinnen en Nico aan me ouders hadden meegegeven (echt heel erg bedankt allemaal, vond het erg leuk om de kaarten te ontvangen en te lezen, ze hebben een mooi plekje op me muur in mijn kamer gekregen). Zijn we naar mijn hostel te gaan om daar even te kijken en om mijn weekend tas te pakken. Want ik blijf dit weekend lekker bij me ouders slapen. Daar hebben we even een broodje gegeten en mijn slaapkamer bekeken.
Daarna gingen we weer terug naar Unirii om naar Amsterdam cafe te gaan om daar een bierje te drinken en wat te gaan eten. Hebben daar lekker een paar uur buiten gezeten en over van alles en nog wat gekletst. Daarna werd het tijd om terug naar het hotel te gaan om te slapen, het was voor ons alle 5 een zware dag geweest, voor hun de reis en voor mij waren de zenuwen erg slopend.
Wat was het raar om met mijn ouders en tantes door Boekarest te lopen. Ik kon ze vanalles vertellen en van alles laten zien. Maar wel echt heel leuk.

Zaterdag: Om half 8 werden we gewekt en douchen en om half 9 hadden we in de eetzaal afgesproken om te gaan ontbijten. Het ontbijt was erg lekker.
Om 10 uur gingen we op een terrasje even koffie drinken om daarna met 4 volle koffers met allerlei spullen erin met de taxi naar me stageplek te gaan.
Daar aangekomen kwam Inger (de man uit zweden) net aanlopen dus kon ik het aan he allemaal uitleggen. Hij bracht ons naar de snoezelkamer zodat we daar alle spullen zolang konden op bergen. En tsjee wat ongelooflijk veel spullen zeg. Ik had natuurlijk gevraagd om handdoeken, maar dat ik er zo veel zou krijgen had ik nooit verwacht. Echt bedankt allemaal voor de handdoeken en washandjes, echt super. Verder had ik echt heel veel sokken gekregen, stiften, papier, kleurboeken, slaapzakker voor de babys, grote slabben, kleine slabben, heel veel vochtige babydoekjes, puzzels, raamstickers, wat kleding, handpoppen, knuffels, baby lepeltjes, tuitbekers, standballen. Echt ongelooflijk veel spullen, dit had in nooit verwacht. Echt super :) :) !!
Daarna had ik ze Gabrielle nog even laten zien. Maar ik zag aan de zusters dat ze het niet echt leuk vonden ons bezoek. Dus had ik de sleutel gevraagd aan een zuster want ik wou ze nog wel even de kamer laten zien de we geschilderd hadden, ze vonden het erg mooi en vrolijk.
Daarna besloten we maar om terug te gaan, naar het hotel om de lege koffers af te zetten. Om vervolgens naar het paleis van Ceausescu te gaan om die te bewonderen. Wat een asociaal groot paleis, echt belachelijk. Maar het is wel heel mooi om te zien. We kregen een engelse rondleiding, waarvan in eigenlijk niks gehoord heb was meer met me moeder aan het lachen en praten. De rondleiding duurde ongeveer 1.5 uur. Om half 3 stonden we weer buiten en hadden ondertussen wel trek gekregen, dus besloten we om wat te gaan eten en wat te gaan drinken. Nadat we gegeten hadden wilden we eigenlijk nog wel even naar de schoenenmarkt maar daar was het te laat voor want de schoenenmarkt gaat in het weekend om 4 uur dicht en het was al half 4.
Toen zijn we even door Unirii gelopen en een kerkje in gestapt, waar net een bruilofd bezig was dus wij als toeristen gingen daar even bij kijken. Het was erg leuk om te zien.
Daarna zijn we bij een terrasje gaan zitten en daar hebben we even een biertje gedronken.
Om 8 uur had ik gereserveerd bij La mama dus om half 8 gingen we naar Piata Romana. Toen we bij La mama aankwamen vroegen ze me naam, maar Dekker stond niet op de lijst, terwijl ik die middag gebeld had. Dus ik liet me mobiel zien het nummer erop. Is het toch een heel ander nummer, echt weer iets voor mij, ik had dus bij een ander restaurant besteld! We moesten een half uurtje wachten toen was er voor ons een tafeltje vrij, en konden wij ook bestellen. Het enigste nadeel is dat de hele menu kaart in het Roemeens is, dus het is gokken wat je besteld. Maar het was allemaal wel goed gekomen. Na het eten moest iedereen van mij een toetje bestellen want daar kwamen we voor. En de toetjes waren zoals gewoonlijk weer heerlijk, echt genieten. En ze gaven me allemaal gelijk. Behalve me vader nog niet want die had nog helemaal geen toetje gehad (terwijl hij juist zo'n ijsfreak is) dus ging hij maar even polshoogte nemen waar zijn ijs bleef. En ja hoor na 2 minuten kwam zijn ijs beker en dan ook letterlijk ijsbeker. Haha hij kreeg een beker met ijsklontjes. Ze had hem verkeerd begrepen. Nou wij lagen natuurlijk helemaal dubbel van het lachen. Maar uiteindelijk heeft hij zijn sorbet kergen hoor. Na het eten gingen we voldaan terug naar het hotel om te slapen. Was een lange maar vooral hele leuke en gezellige dag geweest. Ik kijk nu al op tegen morge want dan moeten ze helaas al weer weg.

Zondag: Om half 8 ging de wekker, even douchen en om half 9 hadden we weer afgesroken om te gaan eten. Na het eten zijn we weer even naar een kerkje gegaan in de buurt van het hotel. Er was een soort mis aan de gang en alle mensen, jong en oud, waren aan het bidden. Echt heel interessant om te zien.
Daarna liepen we terug naar het hotel om nog een laatste kop koffie te drinken voordat ze weggingen.
Toen was het afscheid aangebroken. En nee dat is echt niet leuk. Je hebt het zo leuk gehad en dat gevoel wil je dan nog een paar dagen hebben. Maar ja ik wist het van te voren. Hun stapte de taxi in en ik liep met tranen in me ogen alleen weg, weer terug naar me eigen hostel.
Pap, Mam, Yvon en Astrid onwijs bedankt voor het leuke weekend. Dit had ik even nodig na een paar moeilijke weeken. Ik kan er nu weer tegen aan. Ik vond het echt heel gezellig en ik hoop dat jullie dat er ook van hebben genoten.
Bij het hostel aangekomen waren Raisa en Maureen er ook. Heb eerst lekker met hun gekletst over het weekend. Daarna zijn we even een biertje gaan drinken op een terras en daarna zijn we naar zijn we even wat gaan eten. Na het eten zijn we naar het internet cafe gegaan om fotos op me site te zetten.
Heb evengoed ondanks het afscheid wel een lekker dagje gehad.
Lag om 10 uur al te slapen was volgens mij een slopend weekend voor me geweest.

Maandag: vandaag heb ik de spullen in de snoezelkamer een beetje gesoorteert, en kijken wat er nou precies allemaal tussen lag. Ook kwam de directrice even kijken, en die was er erg blij mee. Dus daar was ik blij mee.
Veder ben ik eigenlijk een beetje vergeten wat ik vandaag gedaan heb (is natuurlijk al zon tijd terug :) ) Maar als ik het weer weet dan noteer ik het!!

Ook kregen van vandaag het bericht dat 3 van de 7 meiden van ons hostel, het hostel moeten verlaten wegens bepaalde redenen. Dus nu blijven we nog maar met z'n 4e over. Donderdag moeten ze het hostel uitwezen. Erg jammer vind ik het.

Dinsdag: Vandaag ging Nanda weer mee naar stage. Eerst hadden we Aurel weer in bad gedaan, wat hij zoals altijd weer helemaal geweldig vond.
Daarna ben ik samen met een zuster (een hele pittige meid) de handdoeken gaan opruimen. We hebben voor ieder kind 1 handdoek en 1 washand. In totaal heb ik ongeveer 100 hanndoeken en washanden gekregen, geweldig toch.
Ik heb aan d directrice gevraagd of zij aan de zusters wil uileggen waar de spullen voor zijn en dat ze het niet moeten stelen anders gebeurt er wat. Want de zusters jatten alles wat los en vast zit, en hopelijk laten ze die handdoeken liggen waar ze liggen. Daar ben ik eigenlijk de hele ochtend mee bezig geweest.
Na stage zijn Nanda en ik nog even in Unirii geweest om even op een terrasje te zitten om te kletsen.
S avonds niks gedaan, lekker gelezen en gehangen en optijd gaan slapen.

Woensdag (is vandaag): Vanmorge ging ik alleen naar stage, want die andere meiden hadden gesprek met de huisbaas.
Had eerst Aurel weer in bad gedaan en met hem een stukje gewandeld.
Heb een tijdje bij Gabrielle op bed gezeten en met haar geknuffeld. Ze was erg vrolijk vandaag, ze heef veel gelachen.
Verder liep Anne marie vandaag de hele dag achter me aan, ze wou de hele tijd dat ik op haar buik en rug ging kietelen, en als ik dat deed werd ze helemaal rustig. Ook gaf ze mij de hele tijd kusjes en dan moest ik haar een kusje terug geven. Ze is soms wel een schatje hoor, maar ze kan ook het bloed onder je nagels halen. Ze steelt van alles uit je tas, ze slaat je en als je boos op haar wordt dan lacht ze je gewoon in je gezicht uit en krijg je nog een trap toe van haar ook. Maar ja dat slaan is natuurlijk gewoon voor hun, ja de zusters doen het ook, dus hun nemen het over. Is natuurlijk helemaal niet goed, maar ja dat krijgen wij er toch niet uit.
Ook heb ik een tijdje buiten gezeten omdat het zwembad (achter in de tuin hebben ze een zwembad bij de instelling) vandaag werd volgelopen met water en alle jongens waren aan het zwemmen en aan het spelen in bad. Was erg leuk om te zien, ze waren echt aan het genieten.
Verder heb ik met Adriane met en ballon gespeeld en daarna ben ik naar huis gegaan. Ik mocht van de zuster Gabrielle niet eten geven, ze wou het zelf doen.
Nu zit in dus in het internet cafe.
Ik moet vanavond koken met Thirza, weet alleen nog niet wat.
Inzes (begeleidster van het horizon college) is vandaag gekomen om onze stages te bezoeken. En vanavond hebben we een gesprek met haar over het feit dat de drie meiden het hostel uit getrapt zijn. Dus ben wel benieuwd naar wat ze allemaal te vertellen heeft.

Nou wat een verhaal zeg dit keer.
Over 17 nachjes kom ik alweer thuis, de tijd vliegt hier evengoed wel om hoor.
Ook is het hier erg warm iedere dag, gemiddeld tussen de 33 en de 38 graden. Echt korte broeken weer hoor!!
Nou mensen tot het volgende bericht maar weer.

La revedere :)
Veel liefs Carola

  • 20 Juni 2007 - 14:12

    Lian:

    Ik ben blij dat je zo'n leuk weekend heb gehad Carol! Dat had je echt ff nodig. Tot snel! Dikke kus Lianne

  • 20 Juni 2007 - 14:19

    Mams.:

    geweldig verhaal heb je weer gesschreven kreeg er tranen van in mijn ogen.jullie zijn ook kleine kinderen hoor om in de plassen te springen hoor maar het kan wel erg lekker wezen.fet gelachen zeker.
    ja,het weekend was erg gezellig met zijn vijven en hebben in die paar dagen wel veel gezien.ook erg ontroerend veel armoede en veel bedelaars met vergroeide ledematen.carola erg bedankt voor het gezellige weekend en natuurlijk ook de rondleiding die jij ons gaf in boekarest.
    kusjes en een dikke knuffel.
    je mam.

  • 20 Juni 2007 - 14:30

    Astrid:

    Hey Carola, reisgids(in).
    Wat heb je ons een heerlijk weekend bezorgd!! Geweldig. We zijn er vol van. Gelukkig viel de reprimande mee. We zaten daar echt over in. Maar je kreeg gelukkig een aardige reactie van de directrice. Dat is voor ons goed om te horen. Gister bij tante Yvon geweest en niets anders als over het weekend gepraat. Wat een indrukken allemaal en ik had al veel bewondering voor je maar die is alleen maar toegenomen. BEdankt.
    Groeten van je tantetje.

  • 20 Juni 2007 - 19:21

    Mies:

    buna carola
    het klopt het was vanaaf toch niet voor ons bedoelt. maar ik vind het goed om morgen af tespreken:) we moeten alleen nog even een tijd verzinnen. hoe was het gesrpek gegaan vanaaf? dat hoor ik trouwens morgen wel allemaal :) tot morgen fijne dag morgen.
    pa pa kuss

  • 21 Juni 2007 - 03:48

    Coni:

    Hai,
    wat een spullen allemaal he. en wat leuk dat je ouders ook even langs je stage mochten komen. erg leuk en lang verhaal zeg om te lezen. maar was er geen uren mee bezig hoor (hoefde me eten niet te laten komen om je verhaal af te kunnen lezen)hihi!!!! Ik ga nu ff lekker weer te werk en sms je zo tot snel alweer. (K)(K)(K)coni

  • 21 Juni 2007 - 06:46

    Aniet:

    Hee lieverd,
    Was was het weer een bijzonder weekend voor je! Blij dat je zo'n goed weekend heb gehad met je ouders en tantes! Kreeg er eerlijk gezegt ook een beetje tranen van in me ogen. Tot de 7de!
    Kus Aniet

  • 21 Juni 2007 - 11:13

    Samira:

    Hey meis,
    Wat gaaf dat je zo'n leuk weekend hebt gehad samen met je ouders en familie. Dat heeft je zeker heel goed gedaan!Moeilijk is het dan weer om afscheid te nemen he...Nou meis nog een paar weekies en dan ben je weer lekker thuis!Geniet er nog maar lekker van!
    Tot gauw!
    Kus Samira

  • 22 Juni 2007 - 15:56

    Hidde :

    He Carola.
    Leuk he om je ouders weer te zien vond ik toen ook herken het wel een beetje.
    Maar ik zie dat het af en toe met ups en downs gaat. Ik hoop dat je het de laatste paar weken onwijs mooi ga hebben.
    En dat je nog maar een heleboel goede dingen mag doen daar voor die kinderen! Want die zusters sporen gewoon niet.
    Carola hou je taai en drink ook maar een biertje op mijn.
    xxHidde

  • 23 Juni 2007 - 12:52

    Reneetje:

    Hé Meis!! Echt super om jouw verhalen telkens te lezen en je foto's te zien! Ik ben blij dat ik over 7 nachtjes slapen ook op reis ga. Als ik jouw avonturen zo bekijk, ben ik harstikke trots!
    Tot snel!! :D
    Kus!!

  • 24 Juni 2007 - 15:32

    Yvonne:

    Hoi Carola
    Je hebt wel uitgebreid verslag van ons weekend gedaan,leuk om weer terug te lezen.Ik vond het een bijzonder weekend,waar ik nog lang aan zal denken.
    Zaterdag 7 juli treden Kelly en Laura op in de schouwburg, anders was ik die avond zeker even in Obdam gekomen,maar je ziet me die zondag wel even verschijnen
    Nou Carola,nog twee weken en dan vlieg je alweer naar huis.Geniet er van!
    Heel veel groeten van tante Yvon
    P.S ben je alweer lekkere toetjes gaan eten bij la Mama?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 16062

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: