10 t/m 13 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu 10 t/m 13 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

10 t/m 13 juni

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

13 Juni 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna lieve mensen

Hier alweer een berichtje op me site. Ja ik heb de smaak te pakken en maak natuurlijk ook redelijk veel mee op een dag. En dit weekend heb ik geen tijd om te typen want me ouders en me twee tante's komen natuurlijk vrijdag naar me toe om ook het leven in Boekarest te proeven, wat echt de moeite waard is :).

Zondag: Nou zaterdag avond heb ik uiteindelijk niks gedaan. Raisa lag al te slapen en Maureen en ik konden geen motivatie vinden om actie te ondernemen. Lag lekker optijd in bed.
Werd zondag om 9 uur wakker en heb even liggen lezen en daarna ontbijten, douchen en rond 1 uur gingen Maureen en ik richting de schoenenmarkt (waarom het schoenenmarkt heet geen idee, het is gewoon het zelfde als de zwarte markt alleen wat kleiner). Daar hebben we 2 uur rond gesnuffeld en wat dingen gekocht natuurlijk.
Maar we waren nog niet uitgeshopt dus gingen we door naar Piata Romana om daar naar een leuk kledingwinkeltje te gaan maar die was dicht, helaas.
Toen bedachten we dat we wel even naar het internet cafe konden gaan om foto's op onze site neer te zetten. Uiteindelijk hadden we er een gevonden maar daar zat geen usb aansluiting op de computers. Dus Maureen en ik besloten maar om naar Unirii te gaan en daar een internet cafe te zoeken, kwamen we er aan was het dicht. Wij balen als een stekker natuurlijk. Toen zijn we maar op een terrasje gaan zitten even wat gedronken en gegeten. Na het eten hadden we nog wel erg trek in een toetje dus wij weer terug naar Piata Romana om daar naar La mama te gaan om een toetje te halen. Echt de toetjes zijn daar goddelijk!!
Na het toetje besloten we echt om weer terug te gaan naar onze woonplek, om daar naar het internet cafe te gaan voor de foto's. Gelukkig hij was open en me foto's staan erop.
Het was een leuke dag met erg veel heen en weer gereis. Heb daardoor ook heerlijk kunnen slapen s'nachts. Aangezien ik dat hier niet echt lekker kan, s'nachts verzamelen alle straathonden zicht naast, achter en voor het hostel om te boel een beetje bij elkaar te blaffen. Echt heel irritant, maar je doet er helemaal niks aan.

Maandag: had weer erg veel zin om naar me stage te gaan om te kijken hoe het met de schatjes is en om ze weer even gelukkig en blij te maken.
Ging eerst even bij Gabrielle kijken maar ik vond haar erg afwezig en moest niks van me hebben. Ben toen maar weg gegaan om haar even met rust te laten.
Heb toen Aurel maar in bad gedaan. Onder het badderen kwam Denise naar me toe om te zeggen dat Gabrielle aan het huilen was, maar ik kon natuurlijk niet meteen naar haar toe en dat wil ik ook helemaal niet. Toen ik Aurel had afgedroogd en ze luier had om gedaan wou ik zijn nieuwe shirt bij hem aantrekken (heb een stoer legershirt voor hem gekocht, hij heeft namelijk heel weinig shirts, want zijn shrits worden aan de onderkant vast geknoopt omdat hij anders zijn luier uitrekt) Maar ik kwam er achter dat ik hem vergeten was, wat een sukkel ben ik toch. Nu de volgende keer maar passen.
Daarna ben ik gaan kijken bij Gabrielle en echt ze had dikke tranen, ik had haar natuurlijk nog nooit horen en zien huilen dus het was heel raar. Heb haar toen op schoot genomen om haar te troosten, weer legde ze haar hoofd tegen de mijne. En na een paar minuten werd ze stil en rustig. Vind het alleen erg jammer dat ik niet weet waarom ze huilde en daar kom ik natuurlijk ook niet achter.
Ook hebben we vandaag een poging gewaagd om met een aantal kinderen (Maria, Dan, Pascal, Gabrielle, Marian en Patrick) te gaan vingerverfen. We hadden hun handjes of voetjes ingesmeerd en dat laten afdrukken op een stuk papier. Ze vonden het niet raar om te voelen volgens mij. Was een leuke activiteit om te doen. De kinderen reageerde er goed op.
S'middags niet veel gedaan, me bed verschoot (ja dat moet ook af en toe eens gebeuren, en de rest van me was gedaan)
Na het eten was ik in me dagboek aan het schrijven maar was volgens mij erg moe dat ik met kleding en al in slaap ben gevallen en rond half 12 wakker werd van een smsje, ben toen lekker in bed gaan liggen en verder gaan slapen.

Dinsdag: Yeah vandaag mocht ik wat langer uitslapen!! Want vandaag gingen Thirza, Denise, Nathasa, Maureen, Raisa en ik naar Ikea om spullen voor onze stage plek te kopen.
Ik was evengoed om 7 uur al wakker hoor en heb me boek toen maar uitgelezen.
Om 11 uur vertrokken we van het hostel naar Ikea toe. Het was minstens wel 1.5 uur reizen. Met de tram, metro en bus. Want de Ikea ligt iets buiten Boekarest.
Wat ik bij de Ikea gekocht hebt is:
- kleden voor over de banken in een groote zaal op me stage
- vingerpoppentjes
- verf, kwasten en papier
- een oplaaskussen voor in bed zodat de kindern wat lekkerder kunnen liggen
- een soort van opberg mand wat je aan het platfon kan hangen
- plastic bestek
Nadat we bij Ikea uitgeshopt waren gingen we nog even langs de carrefour is een supermarkt waar ze echt maar dan ook echt alles verkopen. Daar heb ik nog een 4 puzzels in 1 doos gekocht. Ik dacht dat is wel leuk voor Adriana omdat zij de hele dag in bed ligt dan kunnen we mooi samen puzzelen.
Het was evengoed een lange dag want we kwamen op 6 uur pas weer thuis.
Onder het eten hadden we even besproken dat het wel een keertje gezellig zou zijn als we met onze groep een terrasje in de buurt zouden pakken, dus dat deden we. Een paar biertjes gedaan en toen gingen we weer terug naar huis. Het was wel even gezellig zo, aangezien we vrij weinig met onze eigen groep doen.

Woensdag: Had vandaag ook weer erg veel zin om naar stage te gaan. Vandaag ging Corine weer met ons mee.
Bij aankomst ging ik eerst even bij Gabrielle kijken maar ze lag niet in bed, ze zat lekker in haar rolstoel buiten samen met Lucia en Adriana. Het was vandaag ook heel mooi weer 38 graden.
Maar ik had me puzzel meegenomen dus ik wou ook graag de puzzel maken met Adriana. Ik had aan een zuster gevraagd of ik haar mee mocht nemen en dat mocht ze was er zelf enthousiast over!! Ze was erg enthousiast en toen ik de stukjes voor haar legde keek ze me aan en keek naar de stukjes van wat moet ik hier mee. Heb het eerst een paar keer voorgedaan maar ze had er volgens mij geen zin in, ze schuifde ze weg en begon er mee te klieren. En nee ik ga haar ook niet verplichten om het wel te maken.
Ook had ik vandaag me ballonnen meegenomen, en die heb ik toen opgeblazen voor haar. Ze vond dat geweldig. We waren er mee aan het overgooien en er lekker mee te klieren. Ze was erg aan het lachen en dat voelde echt super.
Na een uurtje kwamen er steeds meer kinderen in de kamer die ook allemaal een ballon wilden. Corine en ik hebben er toen wat opgeblazen en wat waren de kinderen daar zoet mee, echt super om te zien. Zelfs Bianca die normaal niet stil kan zitten kwam lekker bij me op schoot zitten met een ballon en ging er ook niet meer vn af hoor. En ik zag die kinderen lol maken. Dus dit is een activiteit die ik zeker vaker met de kinderen zal gaan doen.
Rond half 1 kwam er een zuster naar me toe (ik vind het een schat van een vrouw, alleen ze schreeuwt zo vaak tegen de kinderen echt heel erg) of ik Gabrielle eten wou geven, nou daar kan ik natuurlijk geen nee opzeggen.
De andere meiden gingen na het eten geven naar huis en Corine en ik zijn nog een tijdje in de kamer bij Adriana, Lucia en Gabrielle blijven zitten om met ze te knuffelen. Om 2 uur zijn wij ook naar huis gegaan want de kinderen moesten nu echt gaan slapen.
Heb dus echt een super stagedag gehad. Heb de kinderen veel zien lachen en dat geeft me een voldaan gevoel :).
S'middags nog even naar Piata Romana geweest om wat korte broeken / rokjes te kopen. Had er niet echt op gerekend dat het hier zo warm kan worden. Dus me ouders kunnen me lange broeken en vesten weer meenemen naar huis, want die heb je hier niet meer nodig. De zomer is begonnen!!
Het is nu 10 uur en ik ga stoppen met mijn verhaal want mijn computer uur zit er op en Nanda mag nu.

De mensen die handdoeken hebben gebracht enorm bedankt je doe mij en de instelling er een groot plezier mee!!

Mam, pap, tante Astrid en tante Yvon tot over 2 nachtjes :) :) :) !!
Kom jullie ophalen hoor van het vliegveld.

Nou tot de volgende keer maar weer en dan zal ik het weekend van mijn bezoek uit Nederland beschrijven.

La revedere.
Kusjes en veel liefs Carola

  • 13 Juni 2007 - 19:26

    Astrid:

    Hey carola, mooi verhaal weer. Je geduld wordt beloond. Ik hoop dat we er iets van mogen zien. Tot over 2 nachtjes. wel goed slapen hoor ondanks die honden
    Groeten je tantetje

  • 13 Juni 2007 - 19:43

    Daphne:

    hey lieverd,
    je heb het maar weer druk gehad zo te lezen... nou wij hebben vandaag eindelijk die uitvoering van drama gehad op de eenhoorn!! wees maar blij dat je er niet bij was want het was een dramaaaaaa... dat gymzaaltje was echt klein, een podium waar je amper wat op kon doen en alles ging gewoon kut!!! echt geoefend hadden we niet (je weet hoe dat gaat) de leraren vielen ook heel erg tegen en waren heel ondankbaar en lieten niet merken dat ze het gewaardeerd hadden dat we voor hun de uitvoering deden ( NOOIT MEER DUS)
    verder hadden we s avonds bij ditte gegeten bij haar thuis dat was erg gezellig marjon was er ook. haar vriendin gezien ( leuke vrouw) en het eten was erg lekker. nou een heel verhaal haha, maar volgens mij wel ff leuk om dit te weten hoe wij voor schande hebben gestaan.
    veel plezier met je ouders en tantes en tot snelllllllll... heb je ons pakketje al gehad????
    xxxxxxxxxx daphne

  • 13 Juni 2007 - 19:53

    Mams.:

    hoi carola.
    tante astrid was me deze keer te snelaf,deze keer ben ik niet de eerste.
    wat een super verhaal heb je weer opgeschreven,echt genieten om het te lezen.
    kan je nagaan waar de kinderen blij mee zij.
    voor ons is een ballon zo gewoon maar in hun beleving iets fantastisch.
    ga zo door met het spelen met de kindertjes en misschien zien we er in het weekend wat van.
    tot vrijdag,rond de klok van 1 uur kan ik je weer knuffelen en vast houden zoals jij met de kindjes van het tehuis doet.
    kus en groeten van je mams.

  • 13 Juni 2007 - 23:11

    Oh Mij God Hij Weer:

    hee caro

    echt leuk om te lezen dat je passende activiteiten heb gevonden die ze echt leuk vinden, blijft altijd zoeken natuurlijk. over één nachtje want het is nu 2:10 bij jouw komen je ouders alweer met een hele grote tas met spullen. ook voor jezelf natuurlijk hihi. lekker dat weer daar kan je iets deze kant op sturen want hier is het alleen maar benauwd.
    heel veel suc6 nog en tot morgen ochtend.

    dikke knuf ik

  • 14 Juni 2007 - 06:38

    Aniet:

    Leuk leuk leuk weer allemaal! Goed dat je de site zo leuk bijhoudt! Veel plezier van het weekend met je familie en tot bels!
    Kus Aniet

  • 14 Juni 2007 - 08:29

    Aniet:

    Leuke foto trouwens van ons 2 op schiphol, had ik helemaal overheen gekeken.

  • 14 Juni 2007 - 08:40

    Lianne:

    Hee Carola, mooi verhaal weer! Ik wens je een heel mooi weekend toe met je ouders en tantes. Ik kom je ophalen hoor, ik ben vrij!
    Dikke Kus!

  • 14 Juni 2007 - 09:43

    Tamara:

    Heyy lieverd!
    Wat een verhaal weer! Erg leuk om te lezen! Gaat super op je stage zo te horen! Kun je trots op zijn! Heel veel plezier met je ouders en je tantes! Geniet ervan!
    Dikke kus Tamaar

  • 14 Juni 2007 - 10:16

    Romy:

    hai wijfie!
    wat een verhaal weer zeg! wel leuk dat het zo goed is gegaan op je stage met de activiteiten! vanm. gaan tam en ik even handoeken brengen naar je pap en mam..
    succes nog verder en heel veel plezier met je ouders en tante's....pas je wel op voor je tante, met er streken, straks houdt ze je weer voor de gek;) daar had ik het toevallig met haar over zondag in nel. nou eh...doeg!

    dikke kus

  • 18 Juni 2007 - 17:02

    Mies:

    buna sieva
    hoe gaat het met je? ik heb je zkr een tijd niet meer gezien we lopen zkr elkaar elke keer mis. ik zou het leuk vinden om deze week een keer af tespreken om weer gezellig bij te kletsen:) hoe was je weekend met je ouders en tantes? was zkr wel gezellig en even lekker dat ze langs waren gekomen:) fijne aaf nog en ik hoor wel wanneer je kan afsrpeken. tot snel
    veel plezier op je stage morgen.
    nog een 2 weekies en dat is het helaas al weer over.
    tot snel
    pa pa kusss

  • 19 Juni 2007 - 15:11

    Mies:

    buna carola
    ja wat een weer he vandaag echt warm:)
    ja het was vandaag leuk op stage we gingen de muur verven hij is bijna af:)
    ja is goed donderdag of vrijdag kan ik wel:). ja morgen hebben we het gesprek met inez ik ben ook benieuwd en volgens mij moeten wij ook komen want er stond bij de hele groep dus wij dan ook denk ik. hoe was jou stage vandaag? en was het nog leuk bij de ikea? fijne aaf nog en zie je morgen dan kunnen we wel een dag afspreken.
    pa pa kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 16064

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: