3 t/m 9 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu 3 t/m 9 juni - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

3 t/m 9 juni

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

09 Juni 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna ziua lieve mensen

Alles goed met jullie? Nou met mij wel weer, heb een weekje in een soort van dipje gezeten. Ik wist het allemaal even niet meer, of ik het nog wel leuk vond en vroeg me af waarom ik nou eigenlijk hier heen was gegaan. Maar dan ben ik nu gelukkig weer helemaal uit. En dat komt vooral door Gabrielle, het is echt een schat van een meid (zie stukje van vrijdag)!! Heb er nu weer helemaal zin in. Ik heb er namelijk al 7 weken opzitten en moet er nog maar 4. Wat gaat de tijd snel he?? Voor ik het weet begint mijn normale leven in Obdam weer. Maar daar denk ik over 4 weken pas aan, ik ben nu nog hier en ga volop genieten!!
Echt heel erg bedankt voor alle leuke reacties, ik vind het echt super om ze iedere keer weer te lezen. Ga er vooral mee door!

Oke nu me week verhaal:

Zondag; was het hier erg warm in Boekarest en gingen naar een zwembad in sector 2 toe. Het was een ongelooflijk zwembad met volgens mij wel 3 groote baden en 2 kleine baden. En tjee wat een mensen liepen er rond. We waren met een groep van 11 man en het was dus erg zoeken naar een plekje. Iedereen lad lekker hutje mutje, lepeltje lepeltje. Maar het was wel lekker genieten, gewoon lekker even helemaal niks doen. Rond 6 uur hadden we het gehad en gingen we terug naar Unirii. Mischa, Michelle en ik gingen daar nog even bij een Italiaan uiteten. Was erg lekker en we hadden meteen weer even bijgeteut.

Maandag; Mischa ging vandaag met me mee naar de gehandicaptenzorg om daar een kijke te nemen. We hadden samen Aurel (blind en doof jongentje) in bad gedaan en hij vond het zoals altijd weer geweldig erg veel lachen!!
Na het badderen gingen we met Lucia en Gabrielle naar de snoezelkamer om daar lekker met ze te gaan snoezelen.
Om half 1 hadden we ze nog eten gegeven en daarna moesten de kinderen slapen en zijn wij weg gegaan. Het was dus een rustig dagje.
In Unirii aangekomen hadden we beide nog geen zin om naar huis te gaan en we waren een metro ingestapt en we zagen wel waar we uitkwamen. Toen we de metro weer uitstapte zagen we een soort van winkelcentrum met alleen maar kleding, het was niet echt leuk daar. Maar toen we vaanf de andere kant naar buiten gingen stonden we voor een grote markt, we hebben daar lekker overheen gelopen en een lekker appeltje gekocht en rond 4 uur terug naar huis gegaan.
Toen ik thuis kwam gingen Maureen en ik boodschappen halen voor het avond eten want wij hadden vanavond kookbeurt!!

Dinsdag; Vandaag ging Nanda met ons mee naar de gehandicaptenzorg. Adriana, Gabrielle en Lucia zaten in de grote zaal vandaag in hun roelstoelen en de muziek stond aan heb lekker met Adriana gedanst, ze vond het geweldig en ze wou gewoon niet meer stoppen. Daarna nam Nanda het van me over. Verder heb ik vandaag met heel veel verschillende kinderen geknuffeld want ze waren binnen vandaag en liepen overal rond. Om half 1 hebben Nanda en ik, Lucia, Gabrielle en Adriana eten gegeven. Na het eten hebben we ze naar bed gebracht en nog even een laatste rondje gelopen kijken of de meeste kinderen in bed lagen en daarna gingen we lekker naar huis.
Smiddags op bed me boek gelezen (Aniet het is een leuk boek hoor; Shopaholic en baby!!)
Om half 7 gingen we met de groep weg naar Piata Romana om daar bij La mama uiteten te gaan, ivm het afscheid van Petra want die gaat woensdag (morge) naar huis toe, want haar stage zit er op hier in Roemenie. En La mama is een van de betere restaurants hier in Boekarest (en pap er zitten ook dingen tussen die jij lust!!) Na het eten hadden we nog geen zin om naar huis te gaan en zijn we nog even naar een coctailbar geweest. Waren lekkere cocktails hoor.
Om 11 uur gingen Maureen, Petra en ik naar huis. Want we hadden het gehad en ik wou lekker naar bed toe.

Woensdag; Ik mocht vandaag een uur langer uitslapen want Maureen en ik gingen vandaag Petra naar het vliegveld brengen. Om kwart voor 10 was de taxi er om ons naar Unirii te brengen en vanaf daar gingen we met de bus naar het vliegveld. Maar de de meeste zeiden dat de bus er 2.5 uurover zou doen maar wij deden er ongeveer een uurtje over, dus we waren veel te vroeg op het vliegveld, we hebben even koffie gedronken veel gewacht. Maar wat was Petra gelukkig dat ze weer naar huis ging, kon ze weer lekker naar haar vriendje toe!!
Om half 2 gingen Maureen en ik weer terug met de bus naar Unirii en vanaf daar met de tram naar huis. Toen ik thuis kwam ben ik op de computer gegaan om me mail even te lezen en me moeder was ook online en heb een tijdje met haar zitten kletsen. Ben verder veel buiten geweest om een rondje te lopen en na te denken, even lekker alleen zijn. Dat heb ik af en toe wel nodig, je bent eigenlijk nooit alleen hier en dan is het wel eens lekker om iets in je eentje te doen.
Ook kregen we vanavond het bericht dat Petra op schiphol door haar vriend ten huwelijk is gevraagd. Gefeliciteerd meid :) !!!

Donderdag; Vandaag ging ik met de meiden van de psychiatrie mee. We zaten in het gebouw van de kinderen. Het terrein is heel groot met heel veel verschillende gebouwen. Het ziet er allemaal heel mooi uit. We zouden vandaag gaan puzzelen en een bal spel met de kinderen gaan doen. Maar helaas er waren bijna geen kinderen te bekennen, alle kinderen waren uit het ziekenhuis onslagen ofzo. Dus met de kinderen die er wel waren hebben we gepuzzeld.
Ik had dus geen goede dag uitgekozen om mee te gaan. Want ik heb nu nog geen indruk wat ze allemaal doen op een dag en wat voor kinderen er allemaal rondlopen. Wie weet ga ik nog wel een keertje mee.
S avonds niks gedaan, gekletst met Raisa en verder in me boek gelezen.

Vrijdag; Ik had vandaag heel veel zin om naar me stage te gaan. Was natuurlijk twee dagen niet geweest. En had wel weer zin om Gabrielle te zien. Toen ik bij haar in haar slaapkamer kwam en ze kreeg me door begon ze te lachen, echt super. Daarna ben ik bij haar op bed gaan zitten toen legde ze haar hoofd op mijn benen en pakte ze me handen vast en speelde daar mee. Heb haar toen op schoot genomen. Toen legde ze haar armen over haar schouders en legde ze haar hoofd tegen mijn gezicht aan. Ooh dat was een van de beste knuffels die je maar kan wensen. Echt geweldig, ben nog nooit zo dicht bij haar geweest en dit kwam helemaal uit haar zelf vandaan. Ik moest wel even een traantje weg pikken hoor, ik vond het echt heel bijzonder.Ik heb me in dagen niet meer zo gelukkig gevoelt als vandaag, ik had deze knuffel gewoon even nodig! Heb verder vandaag lekker bij haar gezeten en met Adriana weer handje klap gedaan. De kinderen kregen om 11 uur al hun eten omdat er een paar kinderen (alleen de goede gehandicapten) mochten vanmiddag naar de bioscoop naar een cartoon, was een project van Unicef, erg leuk voor de kinderen. Dus we gingen om half 12 al weg, erg kort dagje.
Na stage ben ik even Unirii in geweest, want ik wou een nieuwe tas hebben. Omdat ik naar me stage altijd 2 tassen mee heb en dat werkt voor geen meter. Vandaar een nieuwe tas, en vond dat ik er wel eentje verdiend had :) !!
Verder niet veel gedaan, boodschappen gehaald en naar het postkantoor geweest om een aantal kaarten op de post te doen.
S avonds hadden Maureen en ik wel zin om wat te gaan doen maar we wisten niet wat, we hadden geen zin om uit te gaan en we hadden ook geen trek in bier. Dus besloten we maar naar de cocktail bar in Piata Romana sector 1 te gaan. De cocktails smaakte erg goed. Na twee cocktails wilden we eigenlijk wel naar huis, maar we belandde ergens in een andere kroeg, waar de barman zeker lekkere cocktails kon maken. We waren om 2 uur thuis. Maar ik had met een zeker persoon onverwachts afgesproken om te gaan bellen via msn, en lag uiteindelijk pas om half 6 in bed, maar het was zeker wel een leuk gespek, het was de moeite waard ;)

Zaterdag (dat is de dag dat ik dit verhaal schrijf); Ging ik om 12 uur uit bed omdat Raisa, Maureen en ik naar een museum zouden gaan (jaja een museum, is me eerste in 7 weken tijd) Je kan het museum vergelijken met het zuider zee museum. Je kon er genoeg zien, maar in nl laten ze echt zien hoe alles vroeger ging en hier lieten ze niks zien, alleen de huizen dan. Maar het was wel leuk om een keer te zien te hebben.
Daarna zijn we door een ander park gelopen, met heel veel groen, het rook er ook erg lekker, vegeleken met de binnenstad waar het voornamelijk naar uitlaatgassen ruikt. Het was vandaag heel mooi weer met veel zon, tot dat wij op een terrasje zaten toen kwamen er donkere wolken veel wind bij. Het weer kan hier dus ook in 1 keer omslaan. Na ons drankje besloten we maar om naar huis te gaan (we waren in sector 1, dus we mochten nog even reizen)Toen we bijna bij het bushokje waren begon het onwijs hard te regenen en te onweren. Maar wat bleek nou we stonden bij het verkeerde bushokje, we moesten die van de overkant hebben. Maar het regende zo hard, en er kwam een bus aanrijden met als eindpunt Piata Romana, dus dat was al iets dichter bij ons huis en konden we vanaf daar wel de metro nemen dachten we. Maar we kwamen in een buurt wat we nog nooit hadden gezien en nog nooit van de namen van de haltes hadden gehoord. Opeens stopte de bus en hij zette zijn motor af en zei tegen ons dat we eruit moesten. Shit waar waren we, en het regende nog steeds zo hard. Toen hebben we een buschaufeur heel lief aangekeken en we mochten in zijn bus wachten totdat hij zijn koffie ophad en dan begon hij met zijn volgende rondje. Uiteindelijk zijn we thuis gekomen, droog en wel!!
Verder heb ik eigenlijk nog geen idee wat we vanavond gaan doen. Volgens mij gaan we naar een straat in sector 6 om daar het bier even te proeven. Ik zie het wel.

Prettig weekend allemaal en tot het volgende bericht weer.

HEBBEN JULLIE AL OM DE HANDDOEKEN EN WASHANDJES GEDACHT?? JULLIE KUNNEN ZE NAAR ME OUDERS BRENGEN TOT DONDERDAG 14 JUNI. Want vrijdag komen ze lekker bij mij een weekend langs :) !! Heb daar erg veel zin in en gaan er zeker een leuk weekend van maken met z'n 5e!!!

La revedere
Liefs Carola :)

  • 10 Juni 2007 - 09:32

    Mams:

    carola de eerste tas met handdoeken kwam vanmorgen aangeleverd ik hoop voor je dat er nog meer volgen.
    dat wij vrijdag met gevulde koffers naar jou toe komen.
    maar wat een verhaal deze keer daat moetst ik even voor gaan zitten om het allemaal in me op te nemen.
    zie je wel ,de aanhouder wint en het is te hopen dat je de laatste vier weken nog ontzettend veel leert en ook overal van kunt genieten.
    tot vrijdag,kusje mam.

  • 10 Juni 2007 - 10:40

    Aniet:

    Klinkt allemaal weer goed meid! Hou vol en maak er nog wat leuks van, maar dat gaat je lukken!

    Kus Aniet

  • 10 Juni 2007 - 10:43

    Astrid:

    Heeyy Carola. Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven man. Wat zal het weer wennen zijn als je thuis bent. Zoveel indrukken en zoveel zelfstandigheid. man man wat maak je een hoop mee. Maar het is ook niet leuk om steeds maar weer iemand naar het vliegveld te brengen. Heb je het daar niet moeilijk mee?? Maar wat geweldig wat je met Gabrielle hebt meegemaakt!! Onwijs. Nou Carola ik denk dat ik je volgende bericht live kan ontvangen, ik ben benieuwd!!!
    Groeten je tantetje.

  • 10 Juni 2007 - 10:58

    Pien:

    Hey Carola Het is weer leuk om je verhaal te lezen vooral het stukje met gabrielle. Erg leuk ook dat je zo'n band met haar op bouwt. Het is zeker fijn dat je ouders vrijdag langskomen. Weer lekker vertrouwd. Carola nog heel veel plezier de laatste paar weken en tot snel maar weer.

    Groetjes Paulien

  • 11 Juni 2007 - 01:24

    Ik:

    Wat een verhalen allemaal weer, maar wie gaat er nu in hemelsnaam om half 2 's nachts msnen. nu is het ook 03.22 (bij jouw 04.22) en je bent gewoon nie online flauw hoor. zal van de week nog proberen slabben achterover te drukken zijn wel handig denk ik. maar hier alles goed. net een hele lange zware regenbui gehad. koelt wel lekker af hoor!!! ik ga nu weer lekker naar bed en veel plezier daar nog doe je ouders de groeten.

    gr en knuf

  • 11 Juni 2007 - 17:24

    Yvonne:

    Hoi Carola
    weer even je verhalen gelezen,je maakt toch wel een hoop mee,gelukkig gaat het weer goed met je!Gisteren samen met je moeder bij "Nellies" beland,was erg gezellig,volgende biertje drinken we bij jou! tot vrijdag
    Tante Yvon

  • 12 Juni 2007 - 16:15

    Moniqueje:

    meid geniet ervan he als je ouders gezellig even langskomen!!!
    tot over een maandje :D

  • 12 Juni 2007 - 17:10

    Romy:

    wat een verhaal wijfie!
    ik sprak je mams van t weekend al in nelly's en die vertelde me al dat het even niet zo goed met je ging, ik wilde je eigenlijk accuut bellen op dat moment maar toevallig belde jij mij:D vond ik echt te leuk, grappig dat je ons op de cam zag! leuk ook om weer even met je te kletsen en je stem te horen, ik mis je toch heust wel...
    gelukkig gaat het nu weer goed met je en vooral heel mooi dat gabrielle je zoveel doet, en zeker de knuffels die ze je geeft, knap hoor dat je haar vertrouwen zo gewonnen hebt!

    ik spreek je snel meis en waarschijnlijk kom ik je wel halen 7 juli, maak je daar maar niet druk om:) maar daarna ga ik dan wel even naar de keerparade denk ik want dat vind ik toch wel even leuk! als jij er dan zin in hebt ga je gewoon gezellie mee!

    liefs room

  • 13 Juni 2007 - 11:03

    Tamara:

    Heyy lieverd!!
    Leuk leuk die verhalen! Lekker vooruit zicht dat je ouders komen joh! Veel leuke dingen doen dan komt het allemaal goed! Geniet ervan!
    Liefs!

  • 17 Juni 2007 - 09:48

    Marit:

    hey meisie, ben blij dta je uit je dipje vandaan bent,je bent over de helft.maar volgens mij is het heel interesant daarzo, je schrijf ook elke x weer mooie verhalen op. en ben net terug uit turkye, was echt zalig weer,super mooi hotel.maar ja dat gaat altijd snle voorbij he zo'n vakantie.begin weer aan het harde leven haha.ik heb zo berkmeerdijk kermis, samen met gertjan ferry sanne derek theo wijnker, en kim. wordt erg gezellie denk ik, hopen dat het droog blijft. meisie jij nog heel veel plezier daarzo nog, en blijf er van genieten he
    kusjes marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 16059

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: