Me laatste bericht van uit Roemenie - 2 t/m 7 juli - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Me laatste bericht van uit Roemenie - 2 t/m 7 juli - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Me laatste bericht van uit Roemenie - 2 t/m 7 juli

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

06 Juli 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna lieve mensen!!

Alles goed met jullie? Met mij wel hoor.
Dit is mijn aller laatste bericht vanuit het ooh zo warme Roemenie, want morgen vlieg ik echt terug naar Nederland, waar het slechte weer op me wacht. Maar ik was even het weer in Nederland aan het kijken en zag dat het er zondag wel lekker uit ziet :D!!

Maandag: Nou ik had toch gezegd dat ik op de veranda me dagboek zou bijwerken, nou daar heb ik me dus niet aan gehouden. Nanda, Raisa en ik waren Unirii ingedoken om verjaardags cadeaus voor Mischa te kopen. Na heel wat zoeken hebben we een heel leuk Roemeens pakketje bij elkaar kunnen vinden, erg leuk.
Verder heb ik die middag niks gedaan, ooh jawel was naar het internet cafe voor de foto's.
Om half 7 gingen we van huis want we gingen met de hele groep (naja wat er van de groep over is) uiteten vanwege de verjaardag van Mischa. Hebben daar heerlijk op het dak van het restaurant gegeten. Daarna zijn we naar hun hostel geweest om daar taart te eten en om een borrel te benuttigen. Maar toen kwam iemand op het briljante idee om te gaan kaartje blazen met Martini. Nou ik kon dus niet achter blijven en ging mee doen. Ik met me grote mond zei dat ik er heel goed in was, nou mooi niet dus, ik bleef maar drinken. En aangezien ik (bijna) nooit sterke drank drink, sloeg het erg hard in. Om half 2 lag in heerlijk in me bedje. Heb dus een heel gezellige avond gehad :)!!

Dinsdag: Vanmorge ging om half 8 me wekker weer. Maar ik was gelukkig top fit, gelukkig had de martini van de vorige avond geen gevolgen :D!!
Me wekker ging zo vroeg omdat ik vandaag met Mischa naar Brosov ging. Nu denken jullie wat is Brasov, nou Brasov is een stadje, ongeveer 2.5 uur met de trein buiten Boekarest. Het stadje ligt tussen de bergen en het schijnt daar echt prachtig te zijn. Dus Mischa en ik wilden dat dan wel eens zien. De rest van de groep had geen zin om mee te gaan.
Om half 10 namen we trein vanuit Boekarest richting Brasov, om half 1 kwamen we eindelijk aan.
Hebben toen een taxi gepakt die ons op de berg wilde rijden, vanaf daar zijn we met de skilift nog hoger de bergen in gegaan. Zo wat is het daar prachtig, echt waar. We waren echt met zn 2e aan het genieten op de berg. Na ongeveer een uurtje hadden we het wel een beetje gehad, want het was er niet echt heel warm. Toen zijn we weer met de skilift naar beneden gegaan waar de taxi chauffeur op ons had gewacht en die bracht ons naar het centrum toe. Daar zijn we eerst winkels wezen kijken. Wat wonen die mensen daar ongelooflijk mooi. Overal waar je om je heen kijkt zie je bergen. Overal hele leuke terrasjes, echt heel gezellig allemaal. Vergeleken met dat is Boekarest echt een hele lelijke stad.
Rond 6 uur begonnen we allebei wel trek te krijgen en zijn we bij een chinees gaan zitten. Nou ja chinees ze konden geen eens nasi of bami (ze konden eigelijk helemaal niks want wij in Nederland wel eten bij een chinees) dus het was voor ons erg gokken. Maar uiteindelijk was het erg lekker, gelukkig maar want het was voor de Roemeense begrippen erg prijzig allemaal.
Na het eten hebben we nog een tijdje rond gelopen en even wat kerkjes bekeken.
Daarna vonden we dat wel wel een lekkere borrel hadden verdient en zijn we een gezellig terrasje gaan opzoeken. Daar hebben we 1 drankje gehad en toen was het eigenlijk al wel weer tijd om naar huis te gaan. Om 9 uur namen we de trein richting Boekarest (en wat voor trein, een echte harry potter trein, wij lachen natuurlijk) In de trein hebben we allebei heerlijk geslapen, want het was toch een loofe dag geweest.
Om half 12 kwamen we aan in Boekarest en hebben we allebei een taxi genomen richting huis.
Heb echt een heerlijke dag gehad. Het was er echt super mooi en super gezellig :D!!

Woensdag: Dit is de dag dat ik echt afscheid moest nemen op me stage. Rond half 11 kwam ik aan. Denise en Corine (Corine wou ook nog even voor de laatste keer met ons mee kijken) waren er al. Heb toen heerlijk een tijdje bij Gabrielle gezeten. Daarna had ik afscheid van Mioara (de directrice) genomen, ze was erg tevreden over ons, over ons werk en wat we allemaal gedaan hadden.
Adriana zat buiten dus ben ik lekker een tijdje bij haar gaan zitten en hebben we echt heel goed geknuffeld, en zij mij de hele tijd lekker natte kusjes gegeven, hihi.
Toen was het alweer tijd om te eten, had nu echt voor de aller laatste keer Gabrielle eten gegeven. Na het eten een laatste kus gegeven en toen ben ik weg gelopen.
Ook wou ik nog even met Bianca en Emeli knuffelen maar ik werd door de zuster weggestuurd want de kinderen moesten slapen, we hadden het nog proberen uit te leggen maar ze snapte het volgens mij niet. Jammer maar ik had vrijdag ook al heel goed met ze geknuffeld.
Ja toen was ook het moment dat ik afscheid moest nemen van Inger, en dat vond ik moeilijk en kwamen de tranen. Nog even met hem geknuffeld en toen vond ik het echt tijd worden om te gaan.
Nee afscheid nemen van alle lieve kindertjes hier is echt niet makkelijk en alles behalve leuk :(. Maar afscheid nemen hoort erbij.
De rest van de middag was in een beetje down heb niks gedaan (behalve de verkeerde tram ingestapt, en toen het hele stuk weer terug moeten lopen.
S avonds had Raisa gekookt, het was de aller laatste keer dat we in ons hostel gingen koken. Want de andere avonden gaan we lekker uiteten!!
S avond ook niks gedaan was nog steeds een beetje down en lag lekker optijd in bed.

Donderdag: Rond 11 uur zijn Raisa en k naar Basarab (zwarte markt) gegaan om te shoppen. Maar er was eigenlijk helemaal niks leuks, kwam maar met 1 truitje terug. Terwijl ik graag schoenen wou.
Daarna zijn we nog even Unirii ingegaan om nog wat cd's te kopen.
Om 4 uur was ik thuis en ging lekker douchen, want het was vandaag erg winderig buiten. En ja Boekarest is erg stoffig en zanderig dus ik was helemaal onder gewaaid met zand.
Om half 7 hadden we een taxi gepakt naar het andere hostel want vanavond gingen we met zn alle uiteten. Want morge gaan Corine en Maria naar Nederland toe.
Hebben heerlijk gegeten in een heel mooi park en een meertje.
Op dat meertje kon je ook waterfietsen of roeien.
Dat hebben we na het eten gedaan. Ik ging samen met Nanda in een bootje zitten, en Nanda ging roeien. Midden in het meertje was er een fontijn, en Nanda vond het blijkbaar een heel leuk idee om daar onder door te roeien. En nat dat we waren. En nee hoor niet dat ze er onder vandaan roeit ze blijft mooi wachten tot ze uitgelachen was en toen roeide ze verder. We waren zeiknat. En ja het was vandaag al niet zo heel warm en dan in je natte kleding op een meertje wordt het er ook niet warmer op. Je weet het he Nan ik pak je terug (ook al heb ik nog maar een paar uur te gaan!!)
Daarna hebben we bij het meertje een biertje gedaan en nog even wat groepsfoto's gemaakt, toen zijn we naar het dakterras gegaan bij het andere hostel. Daar hadden Nanda en ik ook nog een biertje gedaan en toen vonden we het mooi geweest.
Lag om 2 uur heerlijk in me bedje.

Vrijdag: De dag dat je kan zeggen "ik ga morgen naar huis toe" Ja dat klinkt erg raar!!
Om half 10 zijn we naar het andere hostel gegaan want we hadden afgesproken dat we nog even een bakkie met zn alle zouden doen en dan zouden Corine en Maria om half 12 de taxi nemen naar het vliegveld.
Ik heb goed afscheid van ze genomen en ik zal hun ook weer snel een keertje zien, heb een hele leuke tijd met die 2 meiden gehad :D!!
Daarna zijn Raisa en ik Unirii ingegaan om nog wat laatste fotos te maken. Ook zijn we nog naar een aantal kerkjes geweest (zo'n 4 kerkjes) Want echt ik vind de kerkjes hier allemaal even mooi en kunstig. En de mensen zijn hier zo geloofig, ik vind het erg leuk en interessant om te kijken naar hun wanneer ze aan het bidden zijn.
Ook hebben we bij iedere kerk een kaarsje gekocht en aangestoken.
Terug in onze buurt hebben we nog een frisje gedronken op een terrasje en zijn we naar huis gegaan om wat te gaan eten. Komen we boven schrikken we ons dood, want er brande een waxinelichtje voor de deur en de deur stond een beetje open. Wij waren wel nieuwschierig geworden en gingen kijken. Lag daar een bejaarde vrouw opgebaard die had net haar lootje gelegd. En dat moet toevallig bij op onze etage liggen en dan nog wel met de deur open. Dus hebben we maar even pols hoogte gehaald bij de zusters en vanavond komt waarschijnlijk haar familie om afscheid te nemen en dan gaat ze weg. Stiekem hoop ik dat ze komen want ik slaap denk ik niet lekker als ik weet dat er naast ons een doode vrouw ligt. Maar het is natuurlijk niet de eerste die hier is dood gegaan, dus de laatste nacht overleven we ook wel weer.
Om 2 uur ben ik naar de kapper gegaan en ging Raisa naar de pedicure toe. Heb weer even een stukje van me haar af laten halen, en dat maar voor 7 lei (en dat voor geneens 2.5 euro, is toch geen geld!)
Nadat ik was geknipt ben ik naar het internet cafe gegaan en daar zit ik dus nu :).
Om half 7 hebben we in Piata Romana afgesproken om weer uiteten te gaan, daarna zullen we ook vast nog wel wat gaan drinken. Jaja het clubje wordt steeds kleiner we begonnen met zn 15 en er zijn er nu nog maar 9 over :(.
We gaan er dus vanavond een hele leuke afscheids avond van maken.

Dit is zo'n raar idee om terug te komen naar Nederland. Ik besef het ook nog niet, net zoals ik het niet besefte toen ik naar Roemenie ging. Dit is eigenlijk een beetje het zelfde gevoel.
Je laat alles achter hier wat je in drie maanden hebt opgebouwd. En iedereen hier in Roemenie, vooral de mensen op me stag vragen wanneer we weer terug komen. Maar dat weet ik niet.
Ik hoop zo dat ik volgend jaar weer terug kan gaan. Ik hoop dan zo dat er verbetering is gekomen in het centrum waar ik stage liep. Want de directrice is heel wat van plan zoals ze zei.
Ik zal alles en iedereen hier heel erg
missen. Ik heb een toptijd gehad hier en ja aan alles komt een eind, en dat eind is nu wel heel erg dichtbij. En toch is het ook wel een beetje eng om naar huis te gaan. wat staat je allemaal te wachten wat moet ik thuis allemaal doen. Maar daar kom ik allemaal wel weer achter. Ik ga vanavond voor me laatste avond voluit genieten. Maar ik ga zo eerst me koffer al inpakken, onze slaapkamer schoonmaken en me laatste was in de wasmachine doen (ja dat hoort er ook allemaal bij!)

Mensen allemaal bedankt voor jullie leuke en lieve berichtjes op me site. Het deed me iedere keer erg goed om al die leuke berichtjes te lezen.
Ook bedank voor jullie steun die ik af en toe wel nodig had hier.
Natuurlijk onwijs bedankt voor de mensen die mij geld hebben gegeven zodat ik hier spullen en materialen heb kunnen kopen voor de instelling. Ik weet zeker dat het heel goed is gebruikt en dat de instelling er heel erg blij meer is geweest :D.
Veder natuurlijk alle mensen die handdoeken, washandjes, sokken en alle andere spullen hebben gegeven aan me ouders om hier mee naar toe te nemen. Ik zie de zusters de handdoeken en washandjes goed gebruiken.
Dus allemaal bedankt voor alles wat jullie voor mij en voor de instelling gedaan hebben. Echt super!!!!

La revedere
En de mensen die ik morgen zie TOT MORGEN, HIHI!!
Hele dikke kus en veel liefs (nu nog vanuit Roemenie) Carola

  • 06 Juli 2007 - 13:48

    Mam.:

    hoi vriendin van me.
    zo,zo dat zit er dus op,de verhalen die je schreef bedoel ik dan,.
    en aan alles komt een eind,dus aan de tijd in boekarest ook.
    laat alles de eerste dagen in nederland maar op je afkomen en daarna zie je wel verder.
    het gewone leventje ga je dan weer tegemoed waar je je nog geen voorstelling van kan maken,maar het is toch echt zo.
    wij zijn in ieder geval erg blij als het zaterdag om 19,05 uur is en dat we je weer in onze armen kunnen sluiten.
    het is goed geweest.
    geniet van de laatste uren dat je daar nog bent en tot morgen avond.
    heel veel kusjes en de groeten aan jullie club.
    je liefhebbende MAM.

  • 06 Juli 2007 - 13:57

    Sandra:

    Hai meid,

    Zowh hier mijn eertse berichtje naar jou toe vanuit mijn nieuwe huis.
    De drukte is nu wel een beetje bij mij achter de rug, er moet nog wel even goed veel gedaan worden..
    Lekker joh dat je morgen weer thuis komt.
    We zullen elkaar veel te vertellen hebben.
    Geniet daar nog maar lekker van het weer, want hier is het echt totaal niet lekker.

    Nou ik ga maar even opruimen en schoonmaken.

    Tot morgen!

    Bye kus San

  • 06 Juli 2007 - 13:59

    Daphne:

    Heey carola!

    Hier je lieve nichtje:P Haha.. N wauw de eerste die nu schrijft:P Jaja morgen alweer naar huis.. Zal wel ff wennen zijn.. K ben straks lekker 2 weken alleen thuis.. N je vind het vast wel goed als k met mijn vriend een keertje langskom? Haha nja we gaan ook nog naar opa & oma, n k denk miss is het wel leuk om dan meteen naar jou te gaan? Nja k hoor het wel. Misschien vind je het wel vet dom idee.. haha

    Kuss Daphne

  • 06 Juli 2007 - 15:44

    Room:

    tot morgen lieverd!
    geniet nog maar lekker van je laatste avond, maar dat zal wel lukken!

    dikke kus

  • 06 Juli 2007 - 19:59

    Maureen:

    Haai Carool..
    Morgen alweer lekker thuis, ik hoop dat je dit berichtje nog lees voor je Roemenie verlaat.
    Hopelijk wordt het inderdaad een beetje knap weer, dan is de verschil niet zo groot he ;)
    In ieder geval hele goede vlucht.. En spreek je nu echt snel weer!
    Liefs Maureen

  • 09 Juli 2007 - 08:48

    Aniet:

    Vind het leuk dat je weer thuis bent, jammer dat ik gister niet ff gezellig met je een biertje kon drinken. We spreken snel af!Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 16050

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: