Week 4 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

15 Mei 2007 | Roemenië, Boekarest

Hai lieve mensen

Hier even een korte samenvattig van me afgelopen week.

Met mij is nog steeds alles goed, en het bevat me hier ook nog uitstekend!!
Nou ons project is eigenlijk helemaal klaar, alleen nog een beetje schoonmaken, en de kamer wat in richten. Ik vind het zelf heel leuk geworden, erg vrolijk (foto's komen nog).
Veder zijn we naar ikea geweest om voor schommels te kijken, maar helaas die waren er niet. En nu heeft de directrice ze besteld uit Amerika. Dus die komen over een paar weken pas.
Ben vrijdag met een meisje(Gabriella) naar de snoezelkamer geweest om lekker met haar te snoezelen, en wat genoot ze er van echt geweldig om te zien. Ik wist eigenlijk helemaal niks van haar dus ik ging maar even pols hoogte bij een collega halen. Het meisje was al 17 jaar, daar schrok ik erg van want ze was nog redelijk klein (ik kan haar als een babytje optillen en vast houden), ze leeft heel erg in haar eigen wereldje, en ze is bij de tram gevonden (weet eigenlijk niet wanneer dat was)
Want ik kwam al wel vaker bij haar bed (ze kan niet lopen en praten) maar de eerste keer toen ik bij haar kwam zitten en haar een aai over haar hoofd wou geven duwde ze me arm weg. Maar ik had het een paar dagen vol gehouden en nu lacht ze als ik kom en zit ze aan me te voelen en zoekt ze iedere keer me handen op om ze vast te kunnen houden. Je moet dus echt een soort van vertrouwen bij ze winnen, en het doet me goed dat me het bij haar is gelukt!!
Veder heb ik vorige week tandenborstels, tandpasta, zeep, shampoo, bodylotion en andere lekkere fruttel spullen gekocht om ze lekker te verzorgen.
Heb vandaag voor het eerst proberen te poetsen, en dat was best een ramp. De een gilde het uit, omdat het zo raar voelde of omdat het pijn deed. De ander vond het gewedig om op de tandenborstel te kauwen maar poetsen vond ze niks en de ander deed haar mond niet open, hoop dat ik het over een paar weken wel bij ze redt en dat sommige het misschien wel zelf kunnen, ik ga gewoon iedere dag vol houden.

In me vrije tijd heb ik ook nog het een en het andere gedaan zoals:
- Ben naar het grootse en belangrijkste kerkhof van Boekarest geweest, was wel interresant om te zien
- Ben samen met Rielle naar de kapper geweest. Heb zelfs me haar geverfd (je ziet het alleen niet)Rielle dacht haar haar ook te verven (beetje goud/blond) Was het toch oranje uitgevallen, wat hebben we een lol gehad in de kapsalon.Het zag er echt niet uit!! Ze had het smiddags meteen weer over geverfd met bruin, maar het werd een beetje rood, dus het was nog niet echt mooi. Maar ja toen heeft ze maar een paar dagen met pet op gelopen. Want afgelopen vrijdag is ze naar huis gegaan want haar tijd als begeleidster zat er alweer op.
- Ben donderdag naar dj Tiesto geweest, dat was echt heel gaaf. Hij gaf een gratis optreden/ concert in boekarest.
- Ben zaterdag naar overdag naar de formule 3 in unirii geweest, maar je had een kaarje nodig en die koste 70 lei, en dat hadden we er niet voor over. Toen hebben we daar een beetje over het terrein heen gelopen, want er waren wel tenten waar van alles te doen was. S avonds naar discotheek Twice in Boekarest geweest. Zondag helemaal niks gedaan omdat ik redelijk brak was van de avond ervoor. En het heeft hier het hele weekend gewoon geregend. Maar vandaag heeft gelukkig de hele dag de zon al geschenen!!

Maar lieve mensen ik had een vraag aan jullie. In het centrum waar ik stage loop hebben ze helemaal geen washandjes en bijna geen handdoeken. Nou is mijn vraag als jullie thuis nog ergens oude washandjes en handdoeken hebben jullie dat naar mijn huis (in obdam) kunnen brengen want dan nemen mijn ouders of mijn lieve tante's dat wel mee als ze een weekendje bij mij langs komen. Echt jullie zouden mij en het centrum een groot plezier doen. De kinderen worden nu gewassen met een spons of met kleding van andere kinderen, niet echt hygienisch toch??

Liefs Carola

  • 16 Mei 2007 - 19:29

    IK:

    Heey Carola
    Mooie muurschilderingen toppie :)
    Leuke zon ook, zelf ontworpen of van internet geplukt? ;)
    Nou kus iK

  • 20 Mei 2007 - 14:47

    Astrid:

    Sorry Carola ik heb een tijdje niet gekeken. Maar zodra ik gebruik kan maken van de tijd dat ik op de comp "mag" dan kijk ik weer even op je site. Wat een geweldige dag heb je meegemaakt bij de zigeuners. Geweldig!! En een leuke foto's erbij! Dit zal echt een unieke belevenis zijn. Zo maak je de echte bevolking van nabij mee. Dan is de stad toch weer iets heel anders. Carola kan jij me laten weten wat ze daar nu echt nodig hebben. Dat ik 15 juni niet met een zinloze koffer aankom ofzo!! En wat ik een beetje knap mee kan nemen in mijn koffer(tje).. Mail het anders maar even naar Daphne als je dat mail adres nog weet en anders zie ik het wel in je stukjes verschijnen. Nou Succes maar weer en kijk weer uit naar je volgende berichtje. En succes verder met je murschilderingen daar zullen ze wel heel blij mee zijn!!
    Groeten je tantetje

  • 22 Mei 2007 - 07:13

    Aniet:

    Wat ziet het er mooi uit zo!Daar zullen de kindertjes wel heel vrolijk van worden!
    We hebben mooi weer gehad op kamp en we mistte je wel hoor!
    Succes nog!

    Kus Aniet

  • 22 Mei 2007 - 08:41

    Mam:

    hoi carla.
    ga in elk geval op deze manier zo door,dan kan je wel berijken wat je in je hoofd had.
    zoals het leren tandenpoetsen en hun eigen wassen.
    gelukkig dat je het vertrouwen in een zon meisje wist te winnen en hopenlijk volgen er meer.
    leuk te lezen dat jij je geen moment verveelt,ook in je vrije tijd niet.
    geniet er van want het komt nooit meer terug.
    kusjes van mam.

  • 22 Mei 2007 - 12:27

    Marja:

    Hallo Carola
    Leuk om te lezen hoe het je daar af gaat.
    Gelukkig gaat het barrelen ook daar wel door.Niet te geloven dat de zorg toch wel slecht is,ik ga op zoek naar oude handdoeken.Volgens mij gaat het je goed af.
    Groetjes van de veermannen en vrouwen,en Nico vind het maar bar ongezellig op de woning..............
    Vrouw Klaver

  • 22 Mei 2007 - 21:18

    Yvonne:

    Hoi Carola, het heeft even geduurd, maar je weet het:Tante Yvon en internet gaan niet samen!Maar ik heb al je verhalen gelezen,foto"s bekeken,reacties gelezen dus de hele avond bezig geweest. Fantastisch hoe jij het naar je zin hebt en dat je contact steeds beter gaat in het tehuis.Over je vrije tijd gesproken,dat ziet er best uit!!
    Ik zie je binnenkort ben heel benieuwd.
    Tot dan,groetjes van tante Yvon

  • 27 Mei 2007 - 18:45

    Tante Afra:

    Ik probeer je weer een berichtje te sturen,leuk je verhaal te lezen,gr.uit obdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 16050

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: