Weekend zwarte zee - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Weekend zwarte zee - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Weekend zwarte zee

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

29 Mei 2007 | Roemenië, Boekarest

Buna lieve mensen

Alles goed met jullie? Met mij wel hoor.

Heb in een week tijd weer veel meegemaakt.
Afgelopen vrijdag vertrokken we om half 6 s'mogens uit ons hostel om de trein van 7 uur te halen om met 15 man richting de zwarte zee te gaan voor een weekend.
De trein reis duurde wel 4.5 uur, erg vermoeiend, want opslot weet je niet meer wat je moet doen en hoe je moet zitten.
Rond 2 uur kwamen we bij het hotel aan. Het was een 3 sterren hotel, en het was erg mooi en schoon allemaal. Aangezien we met 15 man waren en alleen maar 2 persoonskamers hadden, had ik maar besloten om lekker alleen te slapen. Maar ik zat meer bij Mischa en Michelle op de kamer dan dat ik in me eigen kamer te vinden was.
Toen iedereen een beetje ze spullen had geinstaleerd en de bikini had aangetrokken gingen we naar het zwembad die bij het hotel zat.
Rond 4 uur gingen Maureen, Raisa, Corine en ik even op het strand kijken en daar even wat eten. Het was vrijdagmiddag erg bewolkt en niet echt warm, dat was wel balen. Daarna gingen we terug naar het hotel om even te douchen want we hadden om 7 uur met zn alle afgesproken om uiteten te gaan. We gingen bij een strandtentje eten.
Rond half 11 waren we klaar en iedereen vertrok naar het hotel om te slapen om of daar aan de bar nog wat te gaan drinken. Maar Mischa, Michelle, Petra, Maureen en ik hadden daar nog helemaal geen zin in en zijn toen naar een bar geweest om wat cocktails te drinken. Om 1 uur wilden we naar huis gaan maar onderweg kwamen we nog een leuke club tegen en zijn daar naar binnen gegaan om weer een paar cocktails te drinken. Uiteindelijk lagen we om 4 uur in bed, was wel raar hoor om alleen een kamer te hebben. Ben natuurlijk nu al een paar maanden gewent om een kamer met Raisa te delen.
Om half 10 ging me wekker omdat we om kwart over 10 zouden gaan ontbijten en daarna naar het strand te gaan om te zonnen. Hebben lekker de hele middag op het strand gelegen met af en toe een baco erbij, het was echt genieten. Er was volop zon en gezelligheid.
Om 5 uur was iedereen zo'n beetje aangebrand en gingen we nog even bij ons hotel zwemmen.
Daarna ging iedereen douchen en we hadden om 7 uur weer afgesproken om uiteten met z'n alle te gaan.
Na het eten gingen we meteen terug naar het hotel. Mischa, Michelle, Maureen en ik hadden nog geen zin om meteen te slapen dus hadden we een paar flessen drank gehaald en dat bij Mischa en Michelle op de kamer benuttigd. Om 3 uur vond ik het genoeg geweest en vertrok naar me eenzame kamer toe. Ik dacht dat het wel lekker zou zijn om alleen te slapen maar het viel me nog best tegen, alleen is zo alleen he.
Wat jammer de laatste dag was alweer aangekomen. Om 10 uur gingen we ontbijten en uitchecken en we vertrokken weer naar het strand om daar weer lekker te bakken.
Om 5 uur nog even wat gegeten en terug naar het hotel om onze spullen te pakken. We hadden voor terug een soort van taxi geregeld om ons terug te brengen naar Unirii. Want we hadden geen zin meer in al de gereis.
Om 11 uur waren we weer veilig thuis gekomen.
Even me tas uitgepakt, gedouchd en gewacht dat dat het 12 uur was. want we moesten zingen voor Maureen want die werd dan 18 jaar. Om 1 uur ging ik lekker slapen. Heb een heerlijk weekend gehad.

Verder me stage, ik begin het steeds leuker te vinden. Begin nu echt me draai te vinden. De zusters worden steeds losser tegen ons. Oke af en toe schreeuwen ze wel, maar op dat moment ben ik dan erg blij dat ik ze toch niet kan verstaan. Of ik schreeuw gewoon nederlands tegen ze terug.
Heb weer gesnoezeld met Gabriella. Heel veel geknuffeld en kusjes uitgedeeld.
Heb deze week geen bijzondere dingen gedaan. Er is op me stage alleen een nieuw babytje bijgekomen (van 3 weken oud, ja echt van 3 weken oud maar, ik vind het echt heel zielig, hetis nog zo klein, ik heb alleen nog geen idee wat de baby mankeert)

Ik hoop dat iedereen al een beetje gezocht heeft naar oude washandjes en handdoeken!!

Pa pa (doei doei)
Liefs Carola

  • 29 Mei 2007 - 14:10

    Mam:

    werken jullie daar nog wel eens.
    echt veel uitjes hebben jullie daar al gehad zeg.
    feliciteer maureen ook nog maar van ons.
    nog 18 dagen te gaan en dan kan ik je in mijn armen vast houden.
    naar al die verhalen krijgen we er al meer zin in om naar roemenie te komen.
    alles te kunnen bezichtigen en de stad een beetje te verkennen.
    werkse deze week maar weer en we spreken elkaar wel weer.
    tabee je mams.

  • 29 Mei 2007 - 14:24

    Daphne:

    hey carola,
    echt super om die verhalen te lezen, ik krijg zelfs een beetje spijt dat ik ook niet de keuze heb gemaakt om mee te gaan naar roemenie maar dat is nu niet anders, jullie doen volgens mij meer stappen en leuke dingen dan hard werken, naja dat hoord er ook bij vind ik hoor, nou hier mis je nogsteeds niks... woensdag ga ik met een paar meiden uit eten en ga straks met myrna weg naar bekende artiesten.
    nog heel veel plezier en ik lees al je verhalen echt leuk om te weten wat je doet.
    groetjes aan raisa!!
    xxx daphne

  • 29 Mei 2007 - 17:33

    Romy:

    aller liefste van me!

    ik denk soms echt dat jij daar gewoon meer vakantie viert dan dat je stage loopt, opzich niet verkeert natuurlijk!:D
    het klinkt allemaal weer zeer goed en gezellig! wij hebben dit weekend weer kermis Ursem gehad, was erg leuk! vooral de eerste deun was weer bizar....
    ik spreek je snel meisje, miss bel ik je van de week wel ff!

    liefs room

  • 30 Mei 2007 - 06:51

    Aniet:

    Hoi Carol,

    Jeetje jullie lopen ook alleen maar te zuipen! Straks vast en zeker alcoholist haha!
    Nogmaals bedankt voor je kaartje! Was echt pittig van je!

    Kus Aniet

  • 30 Mei 2007 - 10:26

    Ik:

    Hee leuke meid,

    hier alles goed, is weer lekker wer hier wel beetje veel wind. erg saai op werk maar wat wil je jij bent er niet.
    leuke fotos allemaal. niet teveel fotos maken he je hebt maar 100 fotos ruimte gekregen van me (dus wees er zuinig op hahahaha)maar wat een hoop dingen doe je daar toch zit je wel eens stil?????

    volgende keer moet je maar ff je vliegtuig sturen om me op te halen als je weer eens alleen slaapt okey???

    hee lieverd veel plezier daar nog

    dikke zoen en knuf Ikke...

  • 30 Mei 2007 - 13:06

    Mies:

    haai carola
    wat een weekend he :)
    vond het echt gezellig met zijn alle naar de zwarte zee :) en gezellig op onze kamer nog wat drinken hahha:) maureens verjaardag was ook wel een toppertje met die taart hahha.
    gelukkig vind je je stage al leuker worden. morgen mag je gezellig bij ons een dagje mee lopen. ik wil ook zeker een keer met jullie mee ben wel erg benieuwd na al die verhalen. bij mij gaat het ook nog steeds goed en vind het ook nog steeds erg leuk. de tijd gaat wel snel he we zitten al weer op de helft. fijne dag nog en zie je zometeen want dan gaan we weer uit eten voor afscheid van lotte.

    liefs kus mies

  • 30 Mei 2007 - 17:30

    Sabrina:

    heey heey

    echt leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken....egt super ben blij dat je het nog naar je zin hebt :D
    cees vertelde van de week al een hoop over jullie tijdens de les, we zijn nooit stil maar tijdens dit verhaal wel:P haha
    hooop dat je er nog lang van geniet en veel leert....
    maar ik mis het wel dat ik je niet kan pesten:P

    pas goed op je eigen en doe die meiden de groeten

    dikke kus Sabrina

  • 30 Mei 2007 - 18:22

    Yvonne:

    He Carola,wat een zuipzootje daar!!!!!
    Als wij komen houden we het wel een beetje netjes he? Veel liefs en tot over een paar weken.
    Tante Yvon

  • 31 Mei 2007 - 13:20

    Astrid:

    Heey Carola
    Goed zeg dat je het zo naar je zin hebt. En dat de zustertjes al een beetje losser worden. Straks daar nog blijven denk?? Zoek alvast maar leuke stekkies waar we naar toe kunnen. Heb je nog nagedacht wat we nog meer mee kunnen nemen? En hoeveel???? Want hoeveel kinderen zitten er eigenlijk in dat tehuis? Of werk jij op een bepaalde afdeling? En zo ja hoeveel kinderen zitten daar dan??
    Nou ik kijk weer uit naar je volgende bericht. Niet te veel zuipen enzo, bewaar wat voor ons.....
    Groeten je tantetje.

  • 31 Mei 2007 - 21:27

    Rielle:

    bune oud kamergenootje!!
    heeeel heeeeeeeeeeeeel jaloers ben ik op jou carool! ik wil ook teruhug! ik ben heel blij dat die scheurpakken zijn geregeld en jullie je plekkie hebben gevonden op de stage!
    ik spreek b. ook nog steed bijna iedere dag strouwens.. als je weet wie ik bedoel, toch nog een beetje roemenie in nederland ;).. nou lieverd, geniet er echtd van want t is zooo voorbij!! kussies van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 985
Totaal aantal bezoekers 16044

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: