Me eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Me eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Me eerste week

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

25 April 2007 | Roemenië, Boekarest

Hallo lieve mensen

Zozo me eerste paar dagen in Roemenie zitten erop.
Is het echt zo ontzettend wennen hier, maar wel onwijs leuk.
Maandag voor het eerst naar me stage geweest. Ik loop samen met nog 4 nederlandse meiden stage in het zelfde centrum voor gehandicapten.
Eerst hadden we kennis gemaakt met de directrise, een onwijs leuke en gezellige vrouw. Na een gesprek van een uurtje kregen we een rondleiding door het huis. Echt ik keek me ogen uit hoe mooi het allemaal is, ik had het me zo slechter voor gesteld. Maar dat valt dus heel erg mee. Ik heb ook dingen daar gezien die ik liever niet had willen zien, maar dan kan je toch niet onderuit.
Heb vandaag (woensdag) bij het eten geholpen. Het eten gaat daar echt zo raar, de meiden en jongens eten appart. En als er een kindje niet door eet wordt het eten gewoon naar binnen gepropt. Echt heel vreselijk om te zien.
Sommige kindjes die bv niet kunnen lopen liggen de hele dag in bed, niemand die naar hun om kijkt. En ik ben van plan om met zulke kindjes juist activiteiten te doen, ik wil hun ook een keer een kans geven.
Me stage dagen zijn van 10 tot 3 uur dus dat is wel lekker.
Voor de rest heb ik nog niet zoveel gedaan op me stage.
We slapen met 9 nederlandse meiden in een bejaardenhuis. Wij slapen op de 2e etage en de bejaarde op de 1e. Das wel raar maar het went ook erg snel.
We zijn echt met een onwijs leuke groep, hebben erg veel lol met elkaar.
De stad boekarest is zelf ook heel mooi en gezellig.
Nou dit is tot nu toe even met verhaal want heb niet zo veel tijd.
Fotos heb ik nog niet veel (ben namelijk me aansluiting voor de computer vergeten)

Groetjes en veel liefs Carola

  • 25 April 2007 - 12:36

    Sandra:

    Hai carola,

    Ik vind het echt super goed dat je juist die kinderen (die in bed liggen) de juiste aandacht gaat geven!

    Ik weet zeker dat je een leuke tijd daar zult hebben!

    Dikke kus je zus

  • 25 April 2007 - 13:45

    Jim:

    Hey Carola!
    Goed bezig daar, lijkt me toch wel apart daar in het oostblok. Maar heel veel plezier daar!
    Groetjes Jim

  • 25 April 2007 - 13:58

    Room:

    hai mega ultra vriendin;)

    zo te horen heb je het daar wel naar je zin!! gelukkig maar...gezellig ook dat je leuke meiden om je heen hebt in het bejaardehuis:P....

    wijfie, veel succes met je stage en ik weet zeker dat jij daar heel veel gaat leren maar dat zij ook van jou kunnen leren!

    dikke kus room

  • 25 April 2007 - 14:26

    Tamara:

    hheeyyy carola..!
    ik kreeg een mailtje van je..van deze site..! en ik dacht laat ik eens kijken..!
    ik ben de Tamara die bij je in de klas heb gezeten op t horizon haha ;)
    hoestie?
    je zit un end weg zegg!! maarrr tof van je hoor..daaro stage lopen!!
    veeel suc6 daaro!! en wens je un leerzame en moooie tijd daaroo!!
    Liefs..xx

  • 25 April 2007 - 15:58

    Mama Dekker:

    hey carola
    blij te horen dat je het naar je zin hebt.maar stom van je dat je die aansluiting vergeten bent.misschien kan je van iemand anders die aansluiting lenen.
    dikke kus mam en pap´.

  • 25 April 2007 - 16:12

    Tamara K:

    Heyy carol!!
    Super leuk wat van je te horen! Zo te horen heb je het wel naar je zin meis! Veeeeel succes met je stage en heel veel plezier!
    Dikke kus!

  • 25 April 2007 - 16:19

    Moniqueje:

    hee carolaaatje!!!
    Ik vind je verhaal nu al leuk!! Top van je dat je niet alleen meegaat met de organisatie, maar ook lekker de andere kinderen aandacht ga geven!!

    Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!!!

    Veel plezieer!

    kusss

  • 25 April 2007 - 16:46

    Rosanne:

    Hey carola!
    leuk dat je het zo naar je zin heb daar!gelukkig maar,je zag er een beetje tegen op zei je zaterdag!
    kus rosanne

  • 26 April 2007 - 06:15

    Heeyy Carola:

    veel suc6 met je stage daar echt super goed dat je die kindje daar helpt ik blijf je zeker volgen kusjes jorien

  • 26 April 2007 - 06:52

    Aniet:

    Leuk dat je het naar het zin hebt daaro! En gelukkig valt het allemaal mee!
    Succes! en wachtend of je volgende verhaal!
    Kus Aniet

  • 26 April 2007 - 07:54

    Sander:

    hey lieve karel,
    Leuk om je verhalen te lezen!!!
    Veel succes met de kinderen
    Keep me posted!!!!!

    Groetjes Sander vanuit Australie

  • 26 April 2007 - 16:31

    Laura:

    heey meis,
    leuk om te horen dat je het leuk hebt,
    ook super dat je die kinderen helpt die in bed liggen.!

    veel plezier en we mailen.
    liefs laura

  • 26 April 2007 - 20:04

    Miranda:

    Hey Carola!

    Echt lekker dat het je meevalt hoe het eruit ziet. Veel succes met die kindjes, ze zullen erg blij met je zijn! En natuurlijk heel veel plezier daaro!

    XX Miranda

  • 26 April 2007 - 21:10

    Samira:

    Hey meis,
    Fijn om te horen dat je het zo leuk hebt daar!
    Echt gaaf dat je ook met nederlandse meiden daar zit...kan je lekker je verhaal aan kwijt...
    Ik vind het echt goed van je, dat je juist aan die kinderen meer aandacht wil geven...toppie!
    Nou meis heel veel plezier daar en we denken aan je!

    Dikke Kus Samira

  • 27 April 2007 - 07:17

    Marjon Hetsen:

    Hallo Carola;
    Goed te lezen dan jullie het goed hebben in Roemenie. Ik hoop dat je veel kan betekenen op je stage... Doe je de anderen de groeten.
    Groet van Marjon

  • 27 April 2007 - 17:01

    Mies:

    Haaai meis
    alles goed daar?
    leuk dat jullie van de week kwamen poolen was gezellig. en vanaaf gaan we een gezellige aaf van maken :d gelukkig zie ik je afentoe nog. je moet wel vaker je verhaal schrijven hoor :p ahahah
    zie je vanaaf
    dikke kuss

  • 28 April 2007 - 08:37

    Hidde:

    Hey Carola.
    Goed om te lezen dat het allemaal goed is gegaan de eerste week! Toppie.
    Nu hopen dat je de kinderen goed kan helpen daarzo.
    Karel geniet er lekker van en we spreken elkaar.
    Doei xx Hidde

  • 29 April 2007 - 07:44

    Astrid:

    Nou Carola aan belangstelling voor je site heb je niet te klagen. Leuk bericht heb je geschreven en wat een lekkere werktijden heb je!! Succes met het vervolg en we hopen er in juni iets van te zien en of je je droom/je wens hebt kunnen uitoefenen. Jammer dat je nog geen foto;s hebt. Nou Carola succes verder en ik wacht je volgende bericht weer af. Heb je in de weekends vrij btw?
    Groten je tantetje

  • 29 April 2007 - 10:29

    Mam Dekker:

    ho carola
    je zult wel geen tijd hebben om achter de computer te zitten maar we zijn wel nieuwsgierig wat je zoal op je werk en vrije tijd doet.jullie zullen je wel vermaken.we gaan er van uit dat deze eerste week je goed bevallen is.hier missen we je wel hoor maar dat duurt nog 11 weken.
    kusjes en groeten pap mam mike.

  • 16 Mei 2007 - 19:30

    HIHI:

    :d ;) :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 16059

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: