Week 2 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

01 Mei 2007 | Roemenië, Boekarest

Hallo allemaal

Alles goed met jullie? Met mij gaat het uitstekend. Echt heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal, doet me erg goed.

Verder is het op me stage nog steeds erg zoeken, van wat kan ik wel doen, wat moet ik nog even laten rusten. Want de oude zusters zijn echt niet aardig tegen ons. Ik pakte laatst een meisje op om even mee te knuffelen maar met de zelfde vaart werd ze uit me armen getrokken. Maar je moet heel erg hun vertrouwen winnen en dat duurt even.
Verder hebben we vorige week een rondje met 5 clienten gelopen en zijn we naar een klein speeltuintje geweest, daar leefde ze zich helemaal uit, je zag ze zo erg genieten.
Gister waren we ivm met koninginnedag vrij!! Daar hebben we dus erg van genoten. Het waren maandag en vandaag (dinsdag) nationale feestdagen in Roemenie, dus de meeste roemenen waren 2 dagen vrij, maar ja de gehandicaptenzorg gaat natuurlijk gewoon door. Dus we hadden afgesproken dat we zelf mochten weten of we vandaag nou heen gingen. Nou ik ben dus wel gegaan samen met Rielle (begeleidster, zij heeft er vorig jaar stage gelopen en komt ons nu 3 weken begeleiden) Vandaag hebben we lekker met 5 kinderen gesnoezeld en geknuffeld. Verder heb ik vandaag een babytje met hartproblemen eten gegeven.
Ook hebben we met de directrice besproken dat we een project gaan opstarten, we willen een kamertje ombouwen tot een lekkere en leuke kamer voor iedereen, met hang schommels en lekker grote zitzakken. Leuke maar rustgevende kleur op de muur. En daar gaan we binnenkort aan beginnen, hebben we alle 5 erg veel zin in.

Ben vrijdag en zaterdag wezen stappen hier in Boekarest en het is echt hier erg leuk. We waren naar een van de betere discotheken geweest.
Zondag zijn we met een groepje wezen bowlen en daarna even in een roemeens kroegje gezeten en Maandag (koninginnedag) zijn we naar amsterdam cafe geweest. Onze groep vanuit nederland bestaat uit 18 man dus we hadden er evengoed een heel mooi en gezellig feestje van gemaakt.
Ben iedere zaterdag en zondag vrij,en dan willen we zoveel mogelijk dingen gaan doen en bezichten.
Verder is het ook gewoon een hele leuke groep mensen waarmee ik hier die 12 weken moet kunnen doorbrengen.

Vond het erg leuk dat me vriendinnen me gister (maandag 30 april) belde, met de mededeling dat ze me missen.

Groetjes en veel liefs Carola

  • 01 Mei 2007 - 15:36

    Nicole ( Chappie ):

    Hey Carol..

    Alles goed?

    Ik vind het echt TOP wat jij daar nu aan het doen bent...

    Leuk dat je laat weten waar je mee bezig bent daar..!!

    Hoop dat je een fijne tijd daar heb.Veel succes en sterkte!!!

    groetjes,
    Nicole

  • 01 Mei 2007 - 16:49

    Marit:

    heeey meisie klikt allemaal goed daarzo, en ben blij dat je het naar je zin heb. ik heb ook een mooie koninginnen dag gehad, de meiden gingen om half 11 met de trein, en ik was zelf mooi optijd thuis rond een uur of half 10, nou nog heel veel plezier daarzo geniet er van en ik hou je site bij hoor doei doei kusjes marit

  • 01 Mei 2007 - 16:54

    Frans:

    Hoi Carola het is mooi om te lezen dat goed gaat en dat jullie een mooi project begint op te starten ik hoop dat het jullie lukt maar daar twijfel ik niet aan
    geniet ervan. Veel liefs je vader.

  • 01 Mei 2007 - 16:58

    Anne:

    Hoi carel,

    Klinkt leuk allemaal! Wel moeilijk dat die zusters niet zo aardig zijn. Ik hoop dat ze jullie een beetje gaan vertrouwen. We misten je inderdaad gister, maar gelukkig heb jij zo te horen ook een leuke koninginnedag gehad! Klinkt goed zo'n amsterdam cafe:). Zo krijg je toch nog iets mee van koninginnedag. Veel plezier de komende tijd, maar dat zal wel lukken zo te horen.

    XxX Anne

  • 01 Mei 2007 - 17:12

    Mama Dekker:

    hoi carola
    weer even een berichtje van mij.blij te lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt en dat jullie een leuke kamer voor de mensen en kinderen gaan maken is ook een leuk idee.ookleuk dat jullie het zo goed samen kunnen hebben en veel plezier gehad in het weekend.
    groetjes en kusjes van je mams.

  • 01 Mei 2007 - 18:07

    Daphne:

    heey lieverd,

    wat leuk dat je het super naar je zin hebt en dat je toch nog koninginnedag heb gevierd helaas was ik ziek :S
    nou ik mis je nu al op school het is echt super rustig in de klas. nou ik hou je bij op internet en nog veel plezier en succes.

    xxx daphne

  • 01 Mei 2007 - 19:46

    Sandra:

    Goed bezig Carola!

    Zie je nou dat het allemaal reuze mee valt!
    Je moet je ook echt geen zorgen maken over die dames, gewoon van je afbijten :) .
    Komt wel goed!

    Have fun!

    Dikke kus van je zus

  • 02 Mei 2007 - 12:36

    Room:

    hai topper!
    dat klinkt allemaal goed! vervelend dat de zusters nu nog niet op hun aardigst zijn maar dat komt goed! leuk dat je een project op gaat starten...veel succes daar mee wijfie...gelukkig heb je in roemenie ook gewoon koninginnedag kunnen vieren! bij ons was de koninginnedag als van ouds, gewoon heel gezellig met veel wijntjes en slap geouwehoer! alleen ging de dag wel heel snel voorbij vond ik...

    nou lieverd ik spreek je, succes en have fun!

    dikke kus (L)

  • 03 Mei 2007 - 07:47

    Renée:

    Worteltje!! Wat ontzettend leuk dat je daar bent!! En dat knuffelen met de gehandicapte kindertjes!! Ik ben hartstikke trots op je!! :D Nog twee maandjes en dan mag ik eindelijk ook....
    Meis, nog heeeel veel succes en geniet volop!!
    Groetje 'n Broccolie'tje... :P

  • 03 Mei 2007 - 14:09

    Shake :

    Hee Caro,

    beetje jammer weer da je geen mic had op je com net, maar volgende keer vast wel. die foto van die oude vrouw is echt geniaal. je hebt et ma druk met al die dingen die je daar doet. hier erg rustig vooral met Koninginnendag lekker werken. hee komt allemaal goed zie ik, en we zien je binnekort weer. hou ons op de hoogte en heel veel suc6 daar nog.

    dikke knuf, ikke

  • 03 Mei 2007 - 17:12

    Irene:

    hoi hoi carola,

    wat leuk dat je het naar je zin hebt.
    maak er een mooi tijd van en ik lees af en toe je zite het is echt heel erg leuk om te lezen tot snel

    groetjes irene

  • 03 Mei 2007 - 17:23

    Paulien:

    Heey Carol

    Leuk allemaal te horen dat je het naar je zin heb. Qua uitgaan en gezelligheid zit je daar ook goed, zo allemaal te horen. Echt top! Het is natuurlijk maar afwachten waar je beland. Carola veel plezier daar verder. En verder vind ik het erg leuk om je verhaal te lezen.

    Dikke kus Pien

  • 04 Mei 2007 - 11:31

    Dorien:

    Heey Carola

    Zag zomaar dat je deze site had, dus dacht even je verhalen lezen. Echt leuk hoor. Mooi dat je het er naar je zin hebt. Het klinkt heel goed allemaal wat je daar aan het doet bent. Nou veel succes en geniet er van.

    Kus Dorien

  • 06 Mei 2007 - 08:14

    Son:

    hee caro,

    heb je heb er nu 100 fotos bij dus kan je weer ff verder uploaden. genoten gister in je volendamse kleding???? hihi

    ga nu te werk spreek je binnekort

    dikke knuf en kus ikke

  • 08 Mei 2007 - 11:44

    Aniet:

    Hoi carol,

    Zag dat je er foto's bij hebt gedaan! Leuk joh, zo krijgen we ff meer een beeld hoe het er allemaal uit ziet. Zal je snel weer bellen!

    Kus Aniet

  • 09 Mei 2007 - 05:57

    Astrid:

    Hier weer even een reactie van mij. Het klinkt allemaal goed Carola wat je aan het doen bent. Het klinkt erg enthousiast. Wat jammer dat de oudere zusters niet zo aardig zijn maar met jouw charmes kan jij ze toch wel een beetje bewerken?? Succes er maar weer mee en we kijken uit naar je volgende bericht. Groeten uit Heiloo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 16062

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: