Week 3 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Carola Dekker - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

09 Mei 2007 | Roemenië, Boekarest

Hallo lieve mensen

Hoe gaat het met jullie? Met mij hartstikke goed. Bedankt voor de reacties weer, vind het erg leuk om te lezen allemaal.

Oke weer een nieuwe week proberen samen te vatten. Vorige week zijn we voornamelijk bezig geweest met het project op papier te krijgen, zodat de directrice er een goed beeld van zou krijgen. En het is allemaal goed gekeurd. De directrise wil een gekleurde kamer, terwijl wij liever een rustgevende kamer wilden. Maar ja zij beslist tenslotte. Nu gaan we op 1 muur een grote vrolijke zon schilderen, op de andere muur een regenboog. En op de andere muren komt niet zoveel, anders wordt het helemaal druk. Het plafon maken we blauw en schilderen daar wolken op. Maandag zijn we naar een bouwmarkt geweest om verf en kwasten te kopen, dinsdag hebben we de zon en wat bloemen op de muur geschetst en vandaag hebben we het plafon blauw geschildert voor de helft.
Verder doe ik steeds meer met de kinderen. Met ze een rondje lopen, naar de speeltuin, met ze dansen, met ze knuffelen, en ik was of zet ze onder de douch (vooral kinderen die niet kunnen lopen en erg stinken).
Verder is mijn doel een beetje het beginnen van tandenpoetsen, want dat gebeurt gewoon niet in de instelling. Daar hebben de zusters geen zin in en geen tijd voor.
Ik begin het op me stage nu veel leuker te krijgen, vooral omdat we wat dingen te doen hebben en omdat je gewoon weinig van de zusters moet aantrekken.

Verder begint Boekarest me ook al aardig te wennen, de stank in de stad, de drukte overal, de autos die de hele dag door teuteren, de autos die overal rijden en overal stil staan en parkeren, die vieze straathonden, de bedelaars, de gelovige mensen die bij iedere kerk 3 kruisjes maken. Ja het begint hier echt leuk te worden!

Oke me weekend story. Vrijdag had ik geen zin om met de andere groep mee uit te gaan en hebben lekker met onze eigen groep in de kelder gekaart en "wie ben ik" gespeeld, het was evengoed erg gezellig.
Zaterdag hadden we beloofd om mee te helpen opbouwen van het oranje bal. Oke even uitleg wat dat is: wij zaten met koninginnedag in cafe amsterdam, die eigennaar is nederlands en geeft ieder jaar in boekarest een oranje bal, een kaartje koste 200 lei en dat is 75 euro. Maar als wij hem de hele dag zouden helpen met opbouwen dan mochten we s'avonds gratis naar binnen, nou daar waren wij wel voor in een gratis feestje.
Dus wij de hele dag mee helpen opbouwen, slingers ophangen koelkasten vullen. Ook zochten ze nog 2 meiden met maar 38 voeten en 38 kleding. Nou mischa zei dat ik dat wel had en duwde me naar voren, en die man die het vroeg vond me ook wel een geschikt meisje daarvoor. Dus ik en elisa mochten die avond in volendamse kleding kaas en jenever uitdelen (hahaha).
Om 7 uur begon het feest en Carola stond daar dus op haar aller mooist!! Maar het was heel leuk om te doen en de mensen waren ook erg enthousiast, veel roemenen wilden met me op de foto.
Maar wij dachten dat het een feest voor jongen was, bleek het een feest voor een goed doel te zijn en kwamen er allemaal mannen in pak en vrouwen in gala jurken. Maar na een paar borrels kwamen die mensen ook helemaal los en we hebben er met zn alle een heel leuk feest van gemaakt.
Zondag zaten we in amsterdam cafe om ajax - az te kijken.
Maandag was Nanda jarig en hadden we voor haar een surprice party georganiseerd erg leuk en gezellig ook.
Vanavond gaan we ook weer naar amsterdam cafe want jerry wil ons bedanken voor onze goede hulp.

Groetjes en veel liefs Carola

  • 09 Mei 2007 - 12:54

    Tireace:

    Wat een hoop maak je daar toch mee. lijkt me erg gezellig daar. het oostblock stinkt gewoon overal wen je zoals je al gedaan hebt snel aan hahaha. hier alles rustig het mooie weer is gestopt en de lente is begonnen. de tijd gaat snel even goed je bent alweer 3 weken weg. nog steeds de tip niet te snel knipperen anders is het zo voorbij. veel plezier daar nog en de groetjes aan alle mensen daar.

    dikke knuffel en kus ikke

  • 09 Mei 2007 - 13:03

    Marjolein:

    Noh wat klinkkt dat toch allemaal gezellig en wat zullen de kinderen jullie missen als jullie weer naar huis gaan! Zoveel leuke dingen die jullie zo te lezen met ze doen. Heel veel succes nog en geniet er lekker van en we zullen volgende week vanuit Lunteren op je proosten.

    Liefs Mar

  • 09 Mei 2007 - 13:47

    Daphne:

    heeey carola!
    Het lijkt me echt vet gezellig! Je maak echt vet veel mee! En je verveel je zo tenminste nooit! Haha..
    Echt leuk dat je zo veel je best doet voor al die kinderen!

    Kussz!

  • 09 Mei 2007 - 14:02

    Mama Dekker:

    hoi carola.
    wat is het super om te lezen dat je daar zo aan het genieten bent.
    zowel op je stage als in je vrije tijd.
    je maak ons heel nieuwsgierig ,maar het duurt nog wel even voor dat wij bij je zijn.
    geweldig dat de directrice wat over haar hart gestreken heeft wat jullie met die kamer gaan doen
    heel veel succes en vele kusjes van je mams

  • 09 Mei 2007 - 14:08

    Mary:

    Hoi Carola.
    Alles daar een beetje lekker op gang daar aan het lezen. Leuk voor je dat je het naar je zin hebt. Die Volendamse kleing staat je erg pitteg hoor. Veel succes verder met jullie geschilder en de verpleging
    Groetjes Mary

  • 09 Mei 2007 - 14:34

    Aniet:

    Hoi Carol,
    Ziet er allemaal gezellig en leuk uit!
    Goed om te horen dat je het zo leuk hebt.
    Leuk ook dat je ons zo op de hoogte houdt! Succes met jullie project en spreek je snel.

    Kus Aniet

  • 09 Mei 2007 - 15:01

    Lianne:

    Heey Carol, ik ben blij dat je nog geen heimwee heb naar ons ;-) Goed dat je het zo naar je zin hebt! Wij missen jou wel, maar je had ook niet anders verwacht natuurlijk! Veel succes nog met je project. Dikke kus Lian

  • 09 Mei 2007 - 16:56

    Tante Marrie:

    Hoi Carola,

    Leuk om te zien dat je erg geniet en goed werk verricht in roemenie. Leuke foto's ook.

    Groetjes van

    Ome Gerard en Tante Marrie

  • 10 Mei 2007 - 12:52

    Romy:

    hai lieve skat!

    wat klinkt het allemaal leuk en gezellig! blij om te horen dat het zo goed met je gaat:D

    gelukkig bevalt je stage je nu beter, leuk ook dat je al wat meer te doen hebt!
    ik mis je wel een beetje hoor, heb je eigenlijk alweer veel te vertellen, maar daar mail ik je wel over!;) hihi

    ik hou ook van jou!!(L)

    liefs room

  • 10 Mei 2007 - 15:26

    Paul:

    Nou zo te horen ben je echt goed bezig zeg! Knap hoor, wie weet dat ik het ook nog wel een x ga doen zo in het buitenland werken. Klinkt allemaal wel erg interessant en leuk. Wel veel foto's maken he???? Nou geniet er lekker van en leer maar een hoop.

    Dikke zoen.

  • 11 Mei 2007 - 13:07

    Miranda :

    Hey Carola!
    Wat een leuke verhalen allemaal! Vreemd zeg dat ze niet eens aandacht besteden aan tandenpoetsen! Je Volendamse outfit is zeker hip! Je moeder zit hier nu te koffieleuten... gezellig! ;-) Veel plezier en succes met verven!
    Kus, Miranda

  • 11 Mei 2007 - 13:51

    Samira:

    Hey meis,
    Zo te horen gaat alles goed met je...Gelukkig begin je al aan alles te wennen...gek he dat het zo anders is dan hier...
    Ik vind het echt goed van je wat je allemaal met die kinderen wilt gaan doen zoals dat project waar jullie mee bezig zijn en tandenpoetsen enzo (dat moet gewoon elke dag gebeuren!)Raar dat die leidsters daar geen zin in hebben...MAAR GELUKKIG BEN JIJ ER!!!
    Maar zo te zien heb je het gelukkig super naar je zin met al die meiden mooi aan de borrel hahaha!
    Vet gaaf die foto met je volendamse kleding hahaha!
    Nou meis heel veel plezier daar en geniet van alles!

    Dikke Kus Samira

  • 11 Mei 2007 - 18:11

    Astrid:

    Ja wat een leuk bericht en wat een gave Carola met deze kleding!! Super. Leuk zo al die feestjes tussen door zo hou ke het nog wel een tijdje vol!! En super wat jullie voor en met die kindertjes doen!! Ga zo door.
    Groeten je tantetje

  • 11 Mei 2007 - 18:27

    Moniqueje:

    jeeetjee carooltje! wat klinkt het geweldig!! echt een heerlijk leventje daar zou je zeggen! lekker studderen, mensen helpen maar ook heerlijk ff wat anders (schilderen, klussen)
    Ook grappig dat je toch zo met NL betrokken ben door dat NL cafe!

    Nou wij gaan maandag op kamp met JW (zonder jou :( , vorig jaar was je zeker nog mee met kampopbouw of niet?)
    Ik zal na kamp je verhalen weer lezen hoor!! :D

    Kusss

  • 13 Mei 2007 - 07:51

    Mies:

    Haai carola
    Ik vermaak me nog prima. jij volgens mij ook wel als ik het zo hoor :) echt leuk dat jullie naar dat zigeuner dorp zijn gegaan echt gaaf. En gister zijn we toch nog even uit geweest heb je wel niet zo lang gesproken maar toch ff nog over je uitstapje. heeel veel plezier nog en we spreken elkaar vandaag misschien nog wel :P hahah geniet van je tijd hierzo.

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Ik ga naar Roemenie toe om daar 3 maanden met verstandelijk gehandicapten kinderen stage te lopen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 16061

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 22 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: